قهوه از سرطان کبد پیشگیری می کند!
7 مهر 1399 ساعت: 09:7



بر اساس تحقیقات جدید پژوهشگران استرالیایی و پس از زیر نظر گرفتن افراد گوناگون در 194 کشور دنیا مشخص شد که نوشیدن 2 تا 3 فنجان قهوه در روز می‌تواند احتمال ابتلا به نوعی از سرطان کبد به نام کارسینوم هپاتوسلولار را کاهش دهد. 

این نوع از سرطان کبد بسیار شایع بوده و پنجمین دلیل مرگ انسان‌ها و سومین علت مرگ ناشی از سرطان در جهان است. سالانه بین 5000 تا 7000 نفر تنها در فرانسه به این بیماری مبتلا می‌شوند و تمامی آنها کسانی هستند که کبدشان به دلایل غیرالکلی دچار آسیب دیدگی شده است. بر اساس تحقیقاتی که مشروح آن در مجله Alimentary Pharmacology and Therapeutics منتشر شده، نوشیدن 2 تا 3 فنجان قهوه در روز می‌تواند تا 38 درصد احتمال ابتلا به سرطان کبد و تا 46 درصد احتمال ابتلا به هپاتیت مزمن را کاهش دهد. 

 

طبق آمار امسال 1240201 مرگ ناشی از سرطان کبد در دنیا رخ داده و این در حالی است که تخمین زده می‌شود اگر تمامی افراد روزانه 2 فنجان قهوه بنوشند می‌توان حداقل از 452861 مرگ سالانه ناشی از سرطان کبد پیشگیری کرد. در صورتی که این میزان به 4 فنجان برسد میزان مرگ میر تا 723287 مورد کاهش پیدا می کند. به گفته متخصصان مصرف قهوه حساسیت بدن به انسولین را بالا برده و به دنبال کاهش فیبروز کبدی ناشی از انسولین اثرات محافظتی بر کبد دارد.

 

به این مسئله نیز توجه داشته باشید که قهوه حاوی آنتی اکسیدان‌های طبیعی است و گرچه می‌تواند از سرطان کبد پیشگیری کند اما اگر همراه با قهوه، سیگار کشیده شود هرگز قهوه اثر محافظتی خود را نخواهد گذاشت. بنابراین، توصیه می‌کنیم در درجه نخست سیگارتان را ترک کنید تا نه تنها از این نوع سرطان بلکه از انواع سرطان‌های دستگاه گوارش در امان بمانید.

 

ترجمه: سمیه مقصودعلی 

منبع: lanutrition.fr

 اهمیت رژیم مدیترانه‌ای در دوران کرونا

شیرفندق؛ نوشیدنی مغذی برای قلب، مغز و گوارش​​​
9 ماده غذایی ضدسرطان را بشناسید​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو