بدترین غذاها برای شکم
2 مهر 1399 ساعت: 19:7



اغلب افراد دوست دارند کمی وزن کم کنند، به خصوص چربی اطراف شکم. چربی دور شکم عواقب جدی در پی دارد و چربی این ناحیه بسیار خطرناک‌تر از وجود چربی در سایر قسمت‌های بدن مانند مفصل ران یا پاها است و بیماری‌های مزمن زیادی را ایجاد می‌کند
از جمله بدترین غذاها از لحاظ بزرگ شدن شکم می‌‌توان به اینها اشاره کرد:

- دونات‌:

نمی‌توانید از خوردن دونات‌های تازه و خوشمزه صرف نظر کنید؟ اگر خیلی زود تسلیم شوید، با خوردن دونات‌ها شکمتان بزرگ می‌شود.
شیوه صحیح: یک دونات کافیست. یک پیراشکی با روکش شکلاتی 260 کالری دارد. کل بسته دونات 3/120 کالری دارد. یک فرد 70 کیلویی برای سوزاندن این میزان کالری باید حدود 25 مایل بدود.

- بستنی:

میزانی از کلسیم را از بستنی دریافت می‌کنید اما در هر نصف پیمانه بستنی 230 کالری دریافت می‌شود و این فقط به دلیل وجود وانیل ساده است حتی بدون مواد افزودنی.
شیوه صحیح: به دنبال نوع ساده بستنی باشید. بستنی که چربی کمتری دارد و بسیاری از  بستنی‌های طعم‌دار متنوع، فقط در هر نصف پیمانه 100 کالری دارند.

- چیپس:

خوردن چیپس هم 160 کالری دارد اما چه کسی به خوردن کم آن قناعت می‌کند؟ فقط با افزودن 2 قاشق غذاخوری پیاز فرانسوی به آن 60 کالری و 5 گرم چربی به آن افزوده می‌شود.
شیوه صحیح‌: خوردن ذرت بو داده بدون چربی. شش پیمانه از آن فقط 100 کالری دارد.

- بیکن مارتینی:

این کوکتل به همان اندازه که مرسوم و متداول است، به همان اندازه نیز چرب است. خوردن ودکا به همراه چربی بیکن و ترکیب آن که با هر لیوان حدود 284 کالری که بیش از یک کالری یک عدد دونات است.
شیوه صحیح: خوردن مارتینی کلاسیک و متوسط. این الکل باز هم به کالری بدن اضافه می‌کند اما میل قلبی شما، زیتون را به یک نوار بیکن ترجیح می‌دهد.

- آبجو:

یک قوطی آبجو متوسط، حدود 150 کالری دارد. این کالری‌ها به بدن اضافه می‌شوند، درست مثل هر چیز دیگری که می‌خورید یا می‌نوشید.
شیوه صحیح: آبجو سبک میزان دریافتی کالری یک قوطی آبجو را در حدود 100 کالری کاهش می‌دهد.

- سوسیس:

چه چیزی بیشتر آمریکایی‌ها را به خوردن هات‌داگ تشویق می‌کند؟ هرچه بیشتر خوراکی‌های اضافی را اضافه کنید، کالری بیشتر افزایش می‌یابد. یک وعده سوسیس سرخ کرده 390 کالری و 8 گرم چربی بد دارد.
شیوه صحیح: خوردن بادام‌زمینی. این میان‌وعده کلاسیک سرشار از پروتئین، فیبر و چربی‌های خوب است.

- گوشت قرمز پرچربی:

اگر از نوع غذایی گوشت و سیب‌زمینی، یک بشقاب پر استیک آبدار و بزرگ را دوست دارید. اما یک تکه بزرگ گوشت دنده می‌تواند حدود 1600 کالری و حدود 60 گرم چربی بد داشته باشد. این میزان، بدون هیچ نوع دیگر خوراکی و پیش غذای دیگری است.
شیوه صحیح: گوشت بدون چربی، مانند ماهیچه و فیله یا استیک. مصرف وعده گوشتی باید به اندازه مشت فرد باشد، نه به اندازه بشقاب غذا.

- پیتزا گوشت:

پیتزا هم می‌تواند غذای سالمی باشد اما اگر در ترکیبات آن از پپرونی، سوسیس، ژامبون و گوشت گاو اضافه کنید، بیش از 300 کالری در یک برش از پیتزا دریافت می‌کنید.

شیوه صحیح: به جای آن از پیتزای سالم سبزیجات میل کنید. فیبر و مواد مغذی اضافی را دریافت می‌کنید و در هر تکه 100 کالری کمتر دریافت خواهید کرد.

- همبرگر:

اگر وعده غذایی بزرگی باشد، میزان کالری را افزایش می‌دهد. بعضی از انواع آن بیش از 1000 کالری و تا 75 گرم چربی دارند.
شیوه صحیح: به جای آن از یک نوع برگر کبابی با گوشت گوساله به جای گوشت گاو یا گوشت بوقلمون بدون چربی یا از برگر گیاهی میل کنید.

- سرخ‌کردنی‌ها:

آیا سیب‌زمینی سرخ کرده میل می‌کنید؟ بسیاری از ما این کار را می‌کنیم و نمی‌دانیم که مقدار زیادی سیب‌زمینی سرخ کرده می‌تواند به اندازه یک برگر کالری داشته باشد.
شیوه صحیح: خوردن سالاد یا میوه‌جات را جایگزین کنید.

- نوشابه زیاد:

آیا می‌دانید چه مقدار کالری در یک لیوان آن وجود دارد؟ یا چند کالری در یک بطری وجود دارد؟ یک بطری نوشابه معمولی 250 کالری دارد.
شیوه صحیح: نوشیدن آب. اگر میل به کافئین دارید، قهوه سیاه را امتحان کنید. نوشیدن یک لیوان شیر تقریباً هیچ کالری ندارد. حدودا زیر 100 کالری است، اگر شیر بدون چربی باشد.

- ساندویچ گوشت:

خوراکی‌هایی مانند آبجو، چیپس و ساندویچ‌ها و همبرگر هستند. گوشت قرمز هم ممکن است قبل از اینکه وارد بدن شود، کالری زیادی به بدن اضافه کند. با این حال، هر نوع ساندویچی می تواند بیش از 600 کالری داشته باشد.
شیوه صحیح: خوردن گوشت مرغ کبابی بدون چربی یا همبرگر با نان مخصوص سبوس‌دار. لوبیا پخته و سالاد هم بسیار عالیست.

- گوشت گاو:

یک وعده گوشت گاو بدون استخوان حدود 100 کالری دارد. سس مخصوص آن 300 کالری دیگر و 33 گرم چربی به آن اضافه می‌کند.
شیوه صحیح: خوردن مرغ کبابی. خوردن بال آن را هم امتحان کنید.

- دنده کبابی:

یک تکه بزرگ آن 900 کالری و چربی دارد. افزودن سس خوش طعم و شکر و نمک هم به کالری آن اضافه می‌کند.
شیوه صحیح: خوردن یک نصف دنده و اضافه آن را برای یک وعده دیگر بگذارید. یک سیب‌زمینی شیرین پخته را کمی سرکه یا یک کمی دارچین به آن بزنید تا غذایی کامل شود.

- خوردن شیرینی به جای صبحانه: 

یک شیرینی دانمارکی حدود 250 کالری و مقدار زیادی چربی دارد.
شیوه صحیح: خوردن میوه‌جات و ماست کم‌چرب یا یک تکه نان تست گندم سبوس‌دار بدون کره، به همراه میوه‌های خرد شده است.

- شام پرحجم:

خوردن شام سبک هیچ مشکلی ندارد اما به اندازه میل کنید. بعضی از غذاها دارای کالری، نمک و چربی‌های ترانس بسیار بالایی هستند.
شیوه صحیح: خوردن وعده‌های سبک بدون چربی را که با غلات کامل درست شده است، امتحان کنید.
- غذاهای رستورانی:

اگر نمی‌توانید از خوردن منوهای رنگین صرف نظر کنید، سعی کنید از بین غذا، هوشمندانه انتخاب کنید. سبزیجات و سالاد بخارپز را انتخاب کنید. از خوردن انواع سس‌ها و سس‌های چرب صرف نظر کنید.
شیوه صحیح: اگر انتخاب از بین منوی غذای رستورانی برای شما کار دشواری است، از رستوران دور شوید.

- خوردن ماست:

همه چیزهای خوشمزه شکم را بزرگ نمی‌کند. در مطالعه‌ای، ماست(همراه با سبزیجات، غلات سبوس‌دار، میوه و آجیل) از جمله غذاهایی است که ارتباطی با افزایش وزن ندارد. در مطالعه دیگری نشان داد، خوردن غذاهای لبنی مانند ماست با کاهش چربی بدن و چربی شکم ارتباط دارد.
پاداش: ماست کم‌چرب یا بدون چربی کلسیم را افزایش می‌دهد. به دنبال لبنیات غنی شده با ویتامین D باشید. بیشتر افراد بزرگسال به اندازه کافی از این ماده غذایی نمی‌خورند.

- بلوبری:

هیچ غذای شگفت‌انگیزی وجود ندارد که باعث چربی‌سوزی شود. اما خوردن هر نوع میوه بیشتر، به جای غذاهای چرب‌تر یا پرکالری، می‌تواند موجب کاهش وزن شود. زغال اخته و سایر میوه‌ها سرشار از مواد مغذی مفید برای بدن هستند و به طور طبیعی نیز شیرین هستند.

- غذاهای فیبردار بخورید:

این غذاها بهترین و مناسب‌ترین‌ها برای رفع چربی شکمی هستند. در یک مطالعه نشان داد، افرادی که فیبر بیشتری مصرف می‌کنند در طی 5 سال کمتر از افراد دیگر چربی شکمی می‌گیرند. فقط 10 گرم فیبر روزانه تفاوت را ایجاد می‌کند. این مقدار فیبر در دو عدد سیب کوچک و یک فنجان نخود سبز و نصف فنجان لوبیا چیتی است.

- ورزش:

ورزش منظم می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. اگرچه نمی‌توانید با انجام تمرینات و تحرک بیشتر به رفع چربی شکم کمک می کند. اگر اضافه وزن دارید و فقط 10٪ از وزن خود را کاهش دهید، احتمال سالم ماندن بیشتر است. آرام‌آرام شروع کنید و حداقل 150 دقیقه در طول هفته تمرین کنید.

مترجم: مهتا زمانی‌نیک 
منبع: WebMD
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو