تفاوت علائم آنفلوآنزا و کروناویروس
26 شهریور 1399 ساعت: 12:6



احساس بیماری می‌کنید؟ با تفاوت‌های بیماری کروناویروس و آنفلوآنزا آشنا شوید.

تهدید دو جانبه‌ی آنفلوآنزای فصلی در پاییز و شیوع کروناویروس موجب نگرانی کارشناسان بهداشت عمومی برای سلامت جامعه شده است. اتفاق این دو بیماری در یک زمان، برای سلامتی مردم و هم برای کادر درمان نگران کننده است. اگر نتوانیم آن را به خوبی مهار کنیم، می‌تواند آسیب‌های بسیاری بر جامعه وارد کند. در ادامه‌ «ایرنا زندگی» شما را با شناخت تفاوت‌های علائم آنفلوآنزا و کرونا ویروس همراهی می‌کند.

علائمی که بین این دو بیماری مشترک نیستند


تشخیص بین بیماری کرونا و آنفلوآنزا می‎‌تواند حتی برای پزشکان نیز دشوار باشد. در واقع علائم این دو بیماری بسیار هم‌پوشانی دارند؛ اما خوشبختانه طبق تحقیقات و گزارش‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، دو نشانه وجود دارد که بین کروناویروس و آنفلوآنزای فصلی مشترک نیستند و آن هم؛ از دست دادن بویایی و کوتاه شدن نفس است. اگر تب، خستگی، درد و مسائل گوارشی مانند دردهای شکمی یا اسهال داشته باشید. این احتمال وجود دارد که شما به آنفلوآنزا مبتلا شدید. اما اگر علائمی مانند از دست دادن بویایی و کوتاهی نفس دارید، مبتلا به کروناویروس شدید.

مطالعات دقیق انجام شده


بر اساس یک مطالعه اروپایی بر روی ۴۱۷ نفر با شرایط خفیف تا متوسط کروناویروس، بیش از ۸۵ درصد بیماران نشانه‌ی از دست دادن بویایی داشتند. بر اساس یک مطالعه اخیر که در کتابخانه ملی پزشکی نیز منتشر شده است، نیمی از بیماران مبتلا به موارد شدید کروناویروس، دچار کوتاهی نفس شدند. این نشانه در بیماران بعد از حدود یک هفته به وجود می‌آید. شایان ذکر است که کوتاهی نفس، نشان دهنده یک مسئله تنفسی شدید است. ممکن است نیاز به کپسول اکسیژن داشته باشید. در حالی که این دو علامت به شما کمک می‌کنند تا بین کروناویروس و آنفلوآنزا شناخت پیدا کنید، ممکن است برای تشخیص قطعی کافی نباشند. اگر قادر به تشخیص نبودید از یک پزشک عمومی کمک بگیرید.
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو