موارد شدید یا مرگبار کرونا در کودکان بسیارنادر است
19 شهریور 1399 ساعت: 18:6



نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد کودکان و نوجوانان با احتمال بسیار کمتری دچار موارد شدید عفونت کرونا می‌شوند و مرگ ناشی از بیماری کووید-19 در میان کودکان بسیار نادر است.
به گزارش رویترز این بررسی در میان بیماران پذیرفته‌شده در ۱۳۸ بیمارستان در بریتانیا نشان داد که کمتر از یک درصد این بیماران و کمتر از یک درصد از افراد جان‌باخته - یعنی در مجموع ۶ مورد- کودک هستند. هر شش کودک جانباخته دچار بیماری شدید یا مشکلات پزشکی زمینه‌ای بودند.

این پژوهشگران می‌‌گویند ما می‌توانیم کاملا مطمئن باشیم که کووید-19 به خودی خود باعث آسیب چندانی به کودکا نمی‌شود. به گفته آنها والدین باید خیالشان راحت باشد که کودکانشان با بازگشتن به مدرسه به طور مستقیم آسیبی نمی‌بینند.

داده‌های جهانی درباره انتشار پاندمی ویروس کرونا نیز نشان می‌دهد که کودکان و نوجوانان فقط ۱ تا ۲ درصد از موارد کووید-19 در جهان را تشکیل می‌دهند. اکثریت موارد عفونت گزارش‌شده در کودکان با علائم خفیف یا بی‌علامت بوده‌اند و شمار معدودی مرگ در کودکان رخ داده است.

پژوهشگران در این بررسی که نتایج آن در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است، وضعیت ۶۵۱ نوزاد و کودک زیر ۱۹ سال که در فاصله ۱۷ ژانویه تا ۳ ژوئیه در بیمارستان‌های بریتانیا بستری شده بودند، را ارزیابی کردند.

این پژوهشگران می‌گویند هر شش کودکی در گذشته بودند، «بیماری‌های همراه شدید» داشتند و میزان کشندگی بیماری در این گروه سنی بسیار پایین (کمتر از یک درصد) بود، در حالی که این میزان در مجموع گروه‌های سنی (از صفر تا ۱۰۶ سال) ۲۷ درصد بود.

به گفته این پژوهشگران با وجود اینکه خطر کلی دچار شدن به بیماری شدید کووید-19 در کودکان «بسیار کم» است، در کودکان نیز مانند بزرگسالان، کودکان سیاه‌پوست و کودکان چاق به طور نامتناسبی دچار عوارض شدید بیماری می‌شوند.
این بررسی همچنین نشان داد که کودکان ممکن است مجموعه‌ای از علائم شامل گلودرد، تهوع، استفراغ، درد شکمی، اسهال و دانه‌های پوستی را علاوه بر علائم معمول تب، تنگ نفس و سرفه داشته باشند.
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو