4 دمنوش‌ برای آرامش سیستم تنفسی در دوران کرونا
18 شهریور 1399 ساعت: 12:6



با نزدیک شدن به فصل پاییز، مشکلات تنفسی مختلف مانند سرفه یا تنگی نفس به سراغ بعضی افراد می‌آیند. از طرف دیگر، ابتلا به کووید-19 می‌تواند با مشکلات تنفسی مختلفی برای بیماران مبتلا همراه باشد. حتی اگر به کووید-19 مبتلا شده و آن را پشت سر گذاشته باشید، باز هم ممکن است در ساعاتی از روز دچار سرفه‌های ناگهانی، تنگی نفس یا خس‌خس سینه شوید. 

از این‌رو توصیه می‌کنیم که بهترین دمنوش‌ها برای آرامش سیستم تنفسی را بشناسید تا بتوانید هم در صورت ابتلا به حساسیت پاییزی و هم در صورت ابتلا به کووید-19 از آنها استفاده کنید. 

 

1. دمنوش زنجبیل 


زنجبیل جزو گیاهان ریشه‌ای بسیار قدرتمند برای کاهش التهاب در بدن، تنظیم قند خون و برطرف کردن حالت تهوع است. مصرف روزانه دمنوش زنجبیل می‌تواند به کاهش شدید التهاب در سیستم تنفسی کمک کند و شدیدا باعث کاهش علائمی مانند تنگی نفس، سرفه و احساس سوزش یا خس‌خس سینه و گلو شود. برای تهیه دمنوش زنجبیل می‌توانید یک تکه زنجبیل تازه را همراه با حدود یک بند انگشت چوب دارچین داخل  آب جوش بریزید و 20 دقیقه اجازه دهید تا این دمنوش روی حرارت غیرمستقیم دم بکشد. سپس آن را با مقداری عسل و لیموترش تازه میل کنید. شما می‌توانید لیمو یا عسل را از ترکیب این دمنوش کنار بگذارید و اگر به دارچین حساسیت دارید، از افزودن چوب دارچین هم چشم‌پوشی کنید. 

 

2. چای سبز 


چای سبز سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان‌هاست و مصرف منظم آن می‌تواند علاوه بر کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی، باعث بهبود شرایط تنفسی در بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی شود. شما می‌توانید چای سبز را مانند چای سیاه دم کنید و روزانه یک تا دو فنجان از آن را همراه با مقداری عسل یا به‌صورت تلخ بنوشید. نوشیدن چای سبز می‌تواند تا حدود 4 ساعت باعث آرامش سیستم تنفسی شود. 

 

3. دمنوش اکالیپتوس 


برگ‌های اکالیپتوس مجموعه‌ای از قوی‌ترین انواع آنتی‌اکسیدان‌ها را در خود جای داده‌اند که همگی می‌توانند شدیدا باعث بهبود شرایط سیستم تنفسی در بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی شوند. تحقیقات نشان داده‌اند که حتی دمنوش اکالیپتوس به‌دلیل داشتن ترکیب خاصی به‌نام اکالیپتول می‌تواند تا حد قابل‌قبولی باعث کاهش علائم آسم در بیماران مبتلا به آسم و آلرژی شود. برای تهیه دمنوش اکالیپتوس باید برگ‌های خشک اکالیپتوس را داخل یک لیوان آب جوش بریزید، در لیوان را بگذارید و بعد از 10 دقیقه دمنوش آماده‌شده را استفاده کنید. اگر برای این کار از لیوان‌های دمنوش کمک بگیرید، کار خود را ساده‌تر خواهید کرد. 

 

4. دمنوش شیرین‌بیان 


از دیگر ریشه‌های گیاهی بسیار پُرخاصیت و مفید برای بهبود شرایط سیستم تنفسی می‌توان به ریشه شیرین‌بیان اشاره کرد. از زمان‌های قدیم ریشه شیرین‌بیان برای درمان بیماری‌های مختلفی ازجمله آسم و آلرژی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. شما هم می‌توانید این روزها از دمنوش شیرین‌بیان برای بهبود اوضاع سیستم تنفسی در شرایط شیوع کرونا کمک بگیرید. به خاطر داشته باشید که مصرف روزانه بیش از یک فنجان دمنوش شیرین‌بیان می‌تواند عوارضی برای بدن در پی داشته باشد. بنابراین، برای بهره‌گیری از خواص آن به مصرف یک فنجان دمنوش شیرین‌بیان در طول روز بسنده کنید. برای تهیه دمنوش شیرین‌بیان بهتر است که مقداری از ریشه شیرین‌بیان را داخل 240 میلی‌لیتر آب جوش بریزید و 10 تا 20 دقیقه اجازه دهید تا دمنوش شما آماده مصرف شود. 

 

ترجمه: ندا احمدلو

منبع:Health Line

 کاکائو خام برای رفع خستگی مبتلایان به کووید19 مفید است!

شیرینی‌جات را در دوران اپیدمی کرونا کمتر مصرف کنید!​​​
5 ماده معدنی برای مقابله با کورونا!​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو