به‌جای دسر، ماست یا میوه بخورید!
17 شهریور 1399 ساعت: 10:6



سبک تغذیه امروز با مصرف زیاد شکر و چربی همراه است که باعث تغییر در متابولیسم بدن و افزایش ابتلا به چاقی و بیماری‌های مزمنی مانند دیابت می‌شود. از جمله اصول تغذیه صحیح، کاهش شیرینی‌جات است که انواع دسر جزء مهم‌ترین آنها هستند. در این میان برخلاف تصور، دسرهای حاوی شیر نیز انتخاب سالمی نخواهند ‌بود و نمی‌توانند جایگزین ماست شوند.

ماست؛ دسر مغذی برای سیستم گوارشی


خوردن ماست همراه با غذاهای گوشتی توصیه نمی‌شود و از‌ طرفی برخی افراد نیز تمایلی به صرف ماست همراه غذا ندارند. اما انتخاب ماست به‌عنوان دسر، راهکار خوبی برای تامین نیاز بدن به لبنیات است. البته بهتر اینکه از ماست پروبیوتیک استفاده شود.


 پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که به عملکرد صحیح باکتری‌های طبیعی روده و درنتیجه بهبود عملکرد سیستم گوارشی کمک می‌کنند. دریافت منظم این منابع غذایی خطر ابتلا به اختلالات گوارشی را کاهش می‌دهد. پروبیوتیک‌ها نیز از بروز اسهال پیشگیری می‌کنند و براساس تحقیقات، این ترکیبات بیماری‌های التهابی روده را هم بهبود می‌دهند. البته نباید به ماست شکر اضافه کرد. 

 

میوه؛ منبع ویتامین ها و فیبر


مصرف میوه‌ها پس از غذا و به‌عنوان میان‌وعده توصیه مفیدی برای حفظ سلامت بدن است. در واقع، میوه‌ها به‌خصوص سیب حاوی فیبرهای حل‌شدنی هستند که به سلامت سیستم گوارش کمک می‌کنند. علاوه بر این، میوه‌ها حاوی ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های مختلف هستند که نیاز بدن را هم تامین می‌کنند. البته باید میوه به‌اندازه مناسب میل شود و بدون افزودن خامه یا شکر باشد. افرادی که نسبت به میوه‌‌های خام حساسیت گوارشی دارند هم می‌توانند از کمپوت خانگی و البته بدون شکر استفاده کنند. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:Améliore ta Santé.fr

 5 توصیه تغذیه ای برای رهایی از خستگی صبحگاهی

6 دسر میوه ای برای حفظ تناسب اندام​​​
بهترین میوه‌های کم‌کالری در دوران کاهش وزن​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو