6 درد در ناحیه‌ی قفسه‌ی سینه که با حمله قلبی اشتباه می‌گیریم
12 شهریور 1399 ساعت: 09:6



هر دردی در قفسه‌ی سینه حس می‌کنیم به نشانه حمله‌ی قلبی نیست. در ادامه با دلایلی که می‌توانند در ناحیه‌ی قفسه‌ی سینه موجب درد شوند، آشنا می‌شویم.

به گزارش سلامت، اولین نشانه‌ای که از حمله قلبی به خاطرمان می‌آید، درد ناحیه‌ی قفسه‌ی سینه است. عاقلانه ترین کار این است که وقتی خود یا اطرافیان، این درد را احساس می‌کنیم به اورژانس زنگ بزنیم. باید گفت که این بهترین کار است و انتهای این مطلب که با دیگر دلایل درد قفسه‌ی سینه آشنا شدید اگر در این شرایط قرار گرفتید، باز هم به اورژانس باید تلفن کنید. مواردی که در این گزازش آمده است می‌توانند مانند حمله قلبی در قفسه‌ی سینه ایجاد درد کنند، اگر سابقه‌ی این بیماری‌ها را دارید به احتمال زیاد درد شما به این علت‌هاست.

۱. سوزش معده


اگر اسید معده‌ی شما داخل مری شود موجب سوزش  بافت مری (در مجاورت قلب) می‌شود و ممکن است با دردهای شدید در قفسه‌ی سینه نیز همراه باشد.

۲. زخم معده


اعصاب معده قوی و حساس هستند. اگر در ناحیه‌ای از معده‌ی خود زخم معده داشته باشید، موجب درد قفسه‌ی سینه و گاهی حالت تهوع می‌شوید.

۳. مشکلات ریوی


مشکلات حاد ریوی، منجر به سرفه‌های خشک و شدید می‌شود که در این صورت درد قفسه‌ی سینه را در پی دارد.

۴. جراحت در ماهیچه‌های مجاور


ممکن است جراحت یا درد در ماهیچه‌های مجاور مانند درد در ماهیچه‌های پشت قفسه‌ی سینه، درد در این ناحیه را به وجود آورند.


۵. فرورفتگی یا شکستگی دنده


ممکن است در یک حادثه‌ای دنده‌ی ما فرو رفته یا شکسته باشد. جالب است بدانید این نقص در بدن با درد در ناحیه‌ی قفسه‌ی سینه خود را نشان می‌دهد.

۶. اضطراب شدید


هنگامی که در شرایط اضطراب‌زا قرار می‌گیرید مغز به دلیل احساس دهشتناکی که درک می‌کند، حساسیت ارگان‌های بدن را بالا و زمان واکنش نشان دادن به کنش‌ها را پایین می‌آورد. در همین زمان پمپاژ خون از قلب به اندام‌ها بالاتر می‌رود و ما ممکن است دردی در قفسه‌ی سینه حس کنیم که به علت حالت پمپاز غیر عادی قلب است.ایرنا
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو