5 راهکار برای کنترل بهتر اضطراب و استرس در روزگار کرونا
24 اسفند 1398 ساعت: 11:12



این روزها هر خبری در دنیا تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و بمبارات خبرها باعث افزایش اضطراب و استرس در مردم شده. جملاتی از این نوع که: بیشترین تلفات کرونا بعد از چین از ایران گزارش شده، هنوز هیچ درمان یا واکسنی برای این بیماری پیدا نشده، تلفات رو به افزایش است.

و بسیاری از خبرهای بد دیگر که هر روز از رسانه‌های جمعی باعث استرس و اضطراب در افراد می‌شود، علاوه بر ایجاد وضعیت روانی نامطلوب و شکننده، به گفته متخصصان سطح ایمنی بدن را پایین می‌آورد و فرد را نسبت به بیماری آسیب‌پذیر می‌کند.
این روزها هر خبری در دنیا تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و بمبارات خبرها باعث افزایش اضطراب و استرس در مردم شده. جملاتی از این نوع که:
بیشترین تلفات کرونا بعد از چین از ایران گزارش شده، هنوز هیچ درمان یا واکسنی برای این بیماری پیدا نشده، تلفات رو به افزایش است و بسیاری از خبرهای بد دیگر که هر روز از رسانه‌های جمعی باعث استرس و اضطراب در افراد می‌شود، علاوه بر ایجاد وضعیت روانی نامطلوب و شکننده، به گفته متخصصان سطح ایمنی بدن را پایین می‌آورد و فرد را نسبت به بیماری آسیب‌پذیر می‌کند.

حمیدرضا شهبازپور، روانشناس و روان‌درمانگر و مدیر کارگروه سلامت روان جهاد دانشگاهی شهید بهشتی دراین باره می‌گوید: تقریبا هر موضوع ناشناخته‌ای می‌تواند باعث بروز اضطراب و استرس در انسان شود.

استرس و اضطراب می‌تواند نظم زندگی را بر هم بزند، پس خیلی مهم است که بدانیم در شرایط اضطراب‌آور، چگونه می توانیم نظم زندگی را حفظ کنیم.

در لحظه زندگی کنیم، توجه روی اینجا و اکنون می‌تواند حس بهتری را در ما ایجاد کند. زمانی که روی احساسات خود متمرکز می‌شویم، معمولا توجه کمتری به زمان و اتفاقات پیرامون آن داریم نفس عمیق بکشید، هر جا احساس اضطراب و استرس کردید، نفس کشیدن عمیق می‌تواند به کمک‌تان بیاید. این باعث ایجاد آرامش در شما می‌شود.

احساسات‌تان را روی کاغذ بنویسید. نوشتن ترس‌ها و اضطراب‌ها روی کاغذ می‌تواند به ما کمک کند با واقع‌بینی بیشتری به مشکلات نگاه کنیم و درنهایت راحت‌تر بتوانیم آنرا کنترل کنیم و احساس آرامش بیشتری داشته باشیم.

موسیقی خوب گوش بدهید. گوش دادن به موسیقی خوب باعث کاهش ضربان قلب و احساس بهتر و راحت‌تری پیدا کنیم.

منبع آرامش باشید. افراد می توانند استرس را به هم منتقل کنند. باید مراقب باشیم احساسات بد را به خانواده و اطرافیان منتقل نکنیم و منبع آرامش باشیم.
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو