ازدواج چگونه به کابوسی بزرگ تبدیل می‌شود؟
11 شهریور 1399 ساعت: 09:6



متخصص زوج درمانگر گفت: ازدواج مهمترین مرحله زندگی هر فرد است اما چنانچه این امر از روی ناآگاهی و عدم شناخت انجام پذیرد می‌تواند به کابوسی بزرگ تبدیل شود.

به گزارش سلامت، حمیده زارع نسب در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برای داشتن یک ازدواج موفق، طرفین پیش از هر اقدامی لازم است به یک خودشناسی رسیده و بررسی کنند آیا شرایط لازم را برای ازدواج دارند و در مرحله بعد با توجه به معیارهای انتخاب همسر مناسب وارد برقراری روابط شوند.

وی افزود: بطور طبیعی بسیاری از انتخاب زوجین را برای ازدواج نمی توان صددرصد پیش بینی و افراد را برای پیوند زناشویی مناسب یکدیگر قلمداد کرد ولی راه‌ها و معیارهایی برای شناسایی همسر نامناسب برای ازدواج تعیین شده و وجود دارد.

این رواندرمانگر تصریح کرد: گرچه هیچ انسانی کامل نیست و همه افراد نقص‌هایی دارند، اما در امر ازدواج بسیاری از زوجین این مرحله از زندگی را برای خود بزرگترین چالش همراه با استرس برشمرده و از این رو برخی ویژگی یا تیپ‌های شخصیتی می‌توانند با انتخاب نامناسب، زندگی مشترک خود را به کابوسی برای طرف مقابل تبدیل کنند.

زارع نسب با بیان اینکه در صورتی که تصمیم به ازدواج با آگاهی کافی همراه نباشد، پیامدهای آن می‌تواند آسیب های روانی متعددی برای فرد یا حتی زوجین به همراه داشته باشد،‌ افزود: با شناخت افراد نامناسب برای ازدواج و کمک گرفتن از یک روانشناس می‌توان با آگاهی و هوشیاری بیشتری تصمیم درستی برای پیوند زناشویی و در ادامه زندگی موفق و مسالمت آمیز گرفت.

وی گفت: مراحل و معیارهای مختلفی برای انتخاب همسر مناسب وجود دارد که در صورت رعایت این موارد می توان تا حدود بسیاری ازدواج را موفقیت آمیز و بدور از هرگونه استرس و نگرانی پیش بینی کرد.

این متخصص زوج درمانگر در رابطه با ازدواج های نامناسب اظهار داشت: زن یا مردی که تصمیم به ازدواج گرفته در ابتدا باید توجه داشته باشد با فردی که از اختلال شخصیتی رنج می برد و تعادل روانی درستی ندارد،‌ پیوند زناشویی منعقد نکند.

وی گفت: فردی که زود خشمگین و عصبی می شود و به اصطلاح زود از کوره در می رود و تمایل به بد دهنی و درگیری فیزیکی دارد، ‌این افراد دارای اختلال روانی بوده و در رنج هستند و باید پیش از ازدواج با مراجعه به روانپزشک یا مشاور درمان، معالج شوند.

زارع نسب تصریح کرد: فردی که به خاطر رسیدن به طرف مقابل، راه خودکشی را بر می گزیند یا حتی تهدید به این حرکت ناپسند می کند، فردی که دروغ می گوید و مسایل زندگی خود را وارونه جلوه می دهد،‌ زن یا مردی که مدام در حال کنترل حرکات طرف مقابل است، فرد شکاک و بدبین، فردی که علاقه و تمایلی به او ندارد و در نهایت فردی که برای زندگی مشترک انتخاب کرده اید چنانچه حاضر شده از زندگی قبلی خود دست بردارد،‌ این افراد انتخاب مناسب برای ازدواج نیستند.     

وی توصیه کرد: از انتخاب فردی که با آن اختلاف عقیده، مذهب و فاصله طبقاتی و فرهنگی دارید، فرد معتادی که به هر نوع از مواد مخدر و مشروباط الکلی و از طرفی فردی که به صفحات فضای مجازی وابسته است و حتی یک دوست صمیمی با خود ندارد، پیوند زناشویی با این دسته افراد چالش های بزرگی در زندگی مشترک بوجود خواهد آورد که تاکید می شود باید پیش از تصمیم به ازدواج شناخت لازم را کسب کرد.
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو