تغییر سایز با تغییر در عادت های روزمره
5 شهریور 1399 ساعت: 12:6



شاید تغییر سایز بدون رعایت رژیم غذایی خاص، کمی عجیب به‌نظر برسد. اما معمولا بسیاری از عادت ها در زندگی روزمره زمینه‌ساز تجمع چربی در بدن می‌شود که اصلاح آنها علاوه بر حفظ تناسب اندام برای سلامت نیز بسیار مفید خواهد بود.

از طرفی، این تغییرات مانند یک رژیم غذایی نیست که پس از مدتی فرد از ادامه آن منصرف شود و دوباره دچار اضافه وزن شود. این تغییرات عبارتند از:

 

دارچین؛ بهترین چاشنی

زمانی که سالاد میوه برای صبحانه آماده می‌کنید، کمی دارچین روی آن بپاشید. چای یا شیر را با دارچین طعم‌دار کنید تا نیازی به شکر نباشد. هنگام تهیه کیک و بیسکوییت نیز این ادویه را فراموش نکنید تا از خواص عالی آن در افزایش احساس سیری برخوردار شوید. دلیل تاثیر مثبت دارچین در کاهش وزن از دو جنبه اهمیت دارد؛ دارچین عملکردی شبیه انسولین در بدن دارد و از همین‌رو، می‌تواند قند خون را در حالت ثبات نگه دارد و مانع از افزایش ناگهانی قند شود. از طرفی، متابولیسم بدن را تسریع می‌کند که منجر به کالری‌سوزی بیشتر و کاهش وزن در اندام‌هایی نظیر شکم می‌شود. 

 

لذت از طعم نان چاودار 

نان خوراکی ضروری در تمام رژیم‌های غذایی سالم است که مغذی‌ترین آن برای حفظ تناسب اندام، بی‌شک نان چاودار است. نان چاودار مانند دارچین در تنظیم قند خون نقش دارد و بسیار سیرکننده است و مسلما نیاز به خوردن مقدار زیاد را برطرف می‌کند. این نوع نان برای صبحانه سالم و متعادل توصیه می‌شود زیرا کربوهیدرات های آن به‌آرامی در بدن آزاد می‌شود و انرژی را تا چند ساعت تامین می‌کند. 

 

آشتی با روغن زیتون

سس چاشنی دلچسبی برای سالاد و غذاهای گوشتی است اما باید دانست که بسیاری از سس‌های آماده به‌خصوص مایونز مقدار خیلی زیادی چربی دارند. اگر قصد کاهش وزن دارید، روغن زیتون را به‌جای سس‌های آماده میل کنید زیرا در مقابله با تجمع چربی‌ها در شکم و مراقبت از سلامت قلب نقش دارد. همچنین، روغن زیتون به کاهش کلسترول و درنتیجه کاهش وزن کمک می‌کند. در رژیم‌های لاغری نیز توصیه می‌شود در حالت ناشتا یک قاشق چایخوری روغن زیتون همراه کمی آب لیمو و پس از نیم ساعت صبحانه میل شود. 

 

شکلات تلخ برای کاهش تمایل به شیرینی

خوردن یک تکه شکلات تلخ در روز با تحریک سیستم گوارش و تامین بسیاری از ریزمغذی‌ها برای حفظ سلامت بدن موثر است و در عین‌حال، تمایل به شیرینی‌جات را برطرف می‌کند. بنابراین، بهتر است زمانی که هوس تنقلات کردید، کمی شکلات تلخ را همراه تکه‌ای میوه و چند عدد گردو بخورید. 

 

فراموش‌ کردن شیرقهوه

قهوه با تسریع متابولیسم بدن، افزایش احساس سیری و تاثیر دیورتیک برای دوران رژیم لاغری، انتخابی مفید است. البته باید توجه کرد که افزودن شیر به قهوه انتخاب خوبی نخواهد بود زیرا شیر چربی بالایی دارد و به‌راحتی هضم نمی‌شود. از شکر نیز به دلیل مضرات متعدد باید پرهیز کرد. اگر تمایلی به طعم تلخ قهوه ندارید، از کمی دارچین استفاده کنید. همچنین، توصیه می‌شود قهوه با کمی آب رقیق شود تا احساس سیری طولانی‌تر و هضم راحت‌تری داشته ‌باشد. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:Améliore ta santé.fr

 شام نخوردن؛ انتخاب سالم کاهش وزن؟!

5 اصل غذا خوردن آگاهانه برای حفظ تناسب اندام​​​
ماهی بخورید تا لاغر شوید!​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو