6 دسر میوه ای برای حفظ تناسب اندام
30 مرداد 1399 ساعت: 23:5



دسر معمولا انواع خوراکی‌های شکلاتی، شیرین و چرب را به یاد ما می‌آورد که افراط در مصرف‌ آنها حتما زمینه‌ساز اضافه‌وزن خواهدبود. اما انتخاب بهتر برای تهیه دسر، میوه‌ها هستند که منابع غنی ویتامین‌ها و املاح محسوب می‌شوند.

البته میوه‌های با مقدار قند پایین، در تهیه انواع دسرهای کم کالری ارجحیت دارند تا نگرانی در مورد افزایش انرژی دریافتی وجود نداشته ‌باشد. در ادامه این مطلب به انواع آنها اشاره خواهیم کرد. این دسرها عبارتند از:

 

1. دسر لیمو

پوسته‌های یک لیموترش را رنده کنید، چند دقیقه‌ای در آب جوش بگذارید و درون صافی بریزید. 1 قاشق مرباخوری پودر ژلاتین،1 قاشق سوپخوری شکر و 1 قاشق مرباخوری نشاسته ذرت را با نصف فنجان شیر سرد رقیق کنید. نصف فنجان شیر را نیز با پوسته‌های لیمو گرم کرده و مواد قبل را اضافه کنید. پس از یک دقیقه حرارت ملایم، دسر را در ظرف دلخواه ریخته و بگذارید خنک شود. 

 

2. کمپوت توت‌فرنگی و پسته

600 گرم توت‌فرنگی تازه یا منجمد را همراه با کمی پودر دارچین و آب درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید و مرتب هم بزنید. پس از 15 دقیقه، از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. هنگام سرو، کمپوت را با پودر پسته تزئین کنید.

 

3. گراتن هلو با دارچین

فر را با دمای 210 درجه سانتی‌گراد روشن کنید. هلو را به دو نیم برش بزنید و هسته و پوسته را جدا کنید. هلوها را درون سینی فر بچینید و درون هر کدام کمی دارچین، آب پرتقال و در صورت امکان پوست رنده‌شده پرتقال بریزید. سینی را 20 دقیقه درون فر بگذارید و دسر را گرم میل کنید.

 

4. اسموتی آلو و انجیر

چند آلو و انجیر را با مقداری آب درون دستگاه غذاساز بریزید و خوب مخلوط کنید. بهتر است پوست آلوها گرفته شود. در صورت تمایل می‌توانید به‌جای آلو از شلیل یا هلو نیز استفاده کنید.

 

5. بستنی طالبی

طالبی کاملا رسیده را درون غذاساز بریزید. کمی زنجبیل و نعناع نیز اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست شود. حدود دو ساعت درون فریزر بگذارید و گاه آن را هم بزنید تا خیلی سفت نشود. سپس با اسکوپ درون ظرف دلخواه سرو کنید.

 

6. فوندانت گلابی

چند گلابی را پوست بگیرید، هسته‌ها را جدا کنید و برش بزنید. تکه‌های گلابی را با کمی آب حدود 10 دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید تا کاملا پخته شود. در مرحله بعد، تکه های گلابی را از روی حرارت برداشته و کاملا له کنید. 1 قاشق مرباخوری پودر ژلاتین را با کمی پودر دارچین و آب حل کرده و به گلابی‌ها اضافه کنید. دوباره روی حرارت بگذارید و یک دقیقه مدام هم بزنید تا یکدست شود. پس از اینکه کمی خنک شد، دسر را در ظرف دلخواه   ریخته و 2 ساعت درون یخچال بگذارید. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:Top Santé.fr

 اگر شکم بزرگی دارید، این خوراکی‌ها را نخورید!

اگر این علائم را دارید، حتما وزن کم کنید!​​​
بهترین میوه‌های کم‌کالری در دوران کاهش وزن​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو