ماهی بخورید تا لاغر شوید!
28 مرداد 1399 ساعت: 08:5



"ماهی" یکی از بهترین منابع پروتئینی است که توصیه می‌شود 2 وعده غذایی ما را در هفته تشکیل دهد. ماهی به‌خصوص برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، عالی است زیرا برخلاف گوشت قرمز فاقد چربی‌های اشباع است. البته روش طبخ ماهی نیز حتما در کاهش وزن تاثیرگذار خواهد بود. 

برخلاف تصور، حذف ماهی‌های چرب از رژیم غذایی الزاما انتخاب سالمی در دوران رژیم لاغری نیست. گرچه همیشه توصیه می‌شود از انواع گوشت‌های بدون چربی استفاده شود اما در مورد ماهی فرق می‌کند. ماهی منبع غنی امگا3 است که از سیستم ایمنی محافظت می‌کند، باعث انعطاف‌پذیری مفاصل می‌شود و در سلامت سیستم قلبی- عروقی نقش دارد. 

 

بهترین روش طبخ 

در دوران رژیم لاغری، علاوه بر انتخاب خوراکی‌های سالم باید به شیوه طبخ غذا نیز توجه کرد. برای طبخ ماهی می‌توان بهترین روش طبخ را کبابی یا بخارپزکردن دانست که بدون افزودن چربی است. طعم دلچسب ماهی نیز الزاما با نمک همراه نیست و ادویه‌ها و سبزیجات معطری مانند پاپریکا، آویشن، گشنیز، کاری، جعفری و حتی آبلیمو عالی خواهند بود. مقداری سبزیجات و غلات در کنار ماهی نیز باعث می‌شود تا وعده غذایی کامل و سرشار از مواد مغذی باشد.

 

4 پیشنهاد سالم 

1. کباب فیله ماهی؛ فیله ماهی، فلفل دلمه‌ای و پیاز را به شکل مربع‌ برش زده و به سیخ چوبی بکشید. کمی روغن زیتون، نمک و فلفل روی آنها بزنید. تابه را چرب کرده و روی حرارت ملایم بگذارید. پس از گرم ‌شدن، سیخ‌ها را در تابه بچینید تا ماهی طلایی شود. در صورت تمایل می‌توانید قارچ و سیر نیز با ماهی به سیخ بکشید. 

 

2. خورشت ماهی با لوبیاسبز؛ تکه‌های ماهی را با سیر و پیاز درون تابه با کمی روغن حرارت دهید. سپس گوجه‌فرنگی خرد شده، نمک، فلفل و کاری را به این مخلوط اضافه کنید. پس از چند دقیقه مقداری لوبیا سبز پخته افزوده و بگذارید حدود 5 دقیقه با هم پخته شوند. 

 

3. ماهی با سبزیجات؛ کرفس و هویج را به شکل نواری برش بزنید و بخارپز کنید. ماهی را نیز جدا بخار‌پز کنید. در کنار ماهی، کرفس و هویج می‌توانید غذا را با گوجه‌فرنگی نیز تزئین کنید. در نهایت، آبلیمو و جعفری نیز به‌عنوان چاشنی روی ماهی بزنید.

 

4. ماهی کبابی در فر؛ آب و پوست رنده‌ شده لیموترش را با سیر و پیاز ساطوری و کمی نمک و فلفل مخلوط کنید. تکه‌های ماهی را به این سس آغشته کرده، درون ظرف مناسب چیده و در فر بگذارید تا طلایی شوند. در آخر نیز غذا را با انواع سبزیجات خام یا بخارپز سرو کنید.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:Top Santé.fr

 در روزهای کرونایی، ماهی بخورید!

کلم بروکلی؛ مانع رشد سلول‌های سرطانی​​​
شیرینی‌جات را در دوران اپیدمی کرونا کمتر مصرف کنید!​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو