«هلو» چه خواصی دارد؟
24 مرداد 1399 ساعت: 12:5



هلو برطرف کننده عطش بوده و درصد زیادی از این میوه را آب تشکیل می‌دهد. کبد گرم را خنک و منبع غنی ویتامین A است؛ طبع آن سرد بوده و برای افراد گرم مزاج مفید است.

به گزارش سلامت، نعمت الله مسعودی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با فارس درباره خواص «هلو» اظهار داشت: درصد زیادی از این میوه را آب تشکیل می‌دهد و بهترین نوع آن، هلویی است که شاداب و رسیده بوده، بزرگ، خوش رنگ و آبدار باشد. هلو برطرف کننده عطش است.


وی با بیان اینکه طبیعت میوه هلو سرد بوده و برای افراد گرم مزاج به خصوص آنانکه طبیعت گرم و خشک دارند مفید است، ادامه داد: هلویی که نرسیده و سفت باشد، درصد آب آن کم است و موجب سنگینی معده می‌شود؛ البته باید در مصرف هلو مانند هندوانه مراقب باشیم؛ چراکه برخی افراد وقتی این میوه را مصرف می‌کنند دچار سردرد می‌شوند؛ این افراد کسانی هستند که سوء مزاج معده دارند.


این متخصص طب سنتی افزود: این افراد باید در حد حداقلی این میوه را مصرف کنند. افرادی هستند که وقتی میوه‌هایی مانند هندوانه و هلو را زیاد مصرف می‌کنند، به دلیل آب زیادی که در این نوع میوه‌ها وجود دارد، دچار درد مفاصل می‌شوند.


مسعودی متذکر شد: هلو کبد گرم را خنک و صفرا را خارج  می‌کند؛ همچنین منبع غنی ویتامین A بوده و دارای درصد بالای بتاکاروتن است؛ به همین دلیل در پیشگیری و درمان عوارض ناشی از کمبود ویتامین A نقش موثری خواهد داشت.


برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو