نخستین سری واکسن روسی کرونا تا دو هفته آینده آماده می‌شود
24 مرداد 1399 ساعت: 04:5



مقامات روسیه می‌گویند نخستین سری نخستین واکسن تایید شده کووید-۱۹در جهان تا هفته آینده آماده تحویل خواهد شد و نگرانی‌های ابراز شده درباره بی‌خطر بودن این واکسن به علت تایید سریع آن، «بی‌پایه» است.
به گزارش سلامت به نقل از همشهری آنلاین این واکسن که در یادبود نخستین ماهواره پرتاب‌شده در جهان دوران اتحاد شوروی در ۱۹۵۷، «اسپوتنیک V» نامیده شده است، هنوز مرحله نهایی آزمایش بالینی را نگذرانده است و برخی دانشمندان نگران این هستند که مسکو برای برنده شدن در مسابقه واکسن کرونا ملاحظات درباره بی‌خطر بودن واکسن را نادیده گرفته است.

میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه یک روز پس از اعلام تایید شدن این واکسن بوسیله ولادیمیر پوتین گفت: «به نظر می‌رسند همکاران خارجی من امتیازات رقابتی ویژه واکسن روسی دارند می‌بینند و نگرانی‌ها را ابراز می‌کند که به نظر ما کاملا بی‌پایه است.»


مقامات روسیه می‌گویند این واکسن بوسیله انستیتو گامالیای مسکو ساخته شده است، برای کارآزمایی نهایی بر اساسی داوطلبانه به مردم از جمله پزشکان تزریق خواهد شد. انتظار می‌ رود واکسیناسیون عمومی با این واکسن در روسیه در ماه اکتبر (اوائل مهر)‌ شروع شود.

برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو