۶ شیوه طبیعی برای لایه برداری پوست
18 مرداد 1399 ساعت: 12:5



در این مطلب شش روش عالی و خانگی لایه برداری پوست صورت مطرح شده است.
به گزارش سلامت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پوست دائم خود را بازسازی می‌کند. ما هر روز هزاران سلول پوستی را از دست می‌دهیم که برخی از آن‌ها خودشان از بین می‌روند و باقی به کمی رویه سابی نیاز دارند. در این نوشتار با ۶ شیوه طبیعی لایه برداری پوست صورت آشنا می‌شویم.

۱. جوی دوسر


بیشتر آدم‌ها جوی دوسر را به عنوان صبحانه مصرف می‌کنند، هرچند این ماده می‌تواند لایه‌بردار خوبی برای پوست باشد. خیلی ساده ۴/۱ فنجان جوی دوسر را با آب ترکیب کنید تا خمیر شود. بعد خمیر حاصل را روی پوست‌تان مالش بدهید و صبر کنید تا خشک شود. در نهایت صورت‌تان را بشویید.

۲. شکر


شکر می‌تواند بافت پوست را بهبود بدهد. برای انجام این درمان کمی روغن زیتون را با شکر مخلوط کنید. با استفاده از ترکیب حاصل صورت‌تان را مالش بدهید و در نهایت آبکشی کنید. اگر می‌خواهید رنگ پوست‌تان روشن‌تر شود، می‌توانید به جای روغن زیتون از آب لیمو استفاده کنید.

۳. ماست


اسید لاکتیک موجود در ماست می‌تواند مثل یک لایه بردار عمل کند. مقداری ماست ساده را روی پوست صورت یا حتی بدن‌تان مالش دهید، اجازه بدهید ۱۰ دقیقه بماند و بعد با آب سرد بشویید. به این ترتیب پوستی جوان و پرطراوت خواهید داشت.

۴. عسل


قرن‌هاست که عسل برای خواص دارویی و غذایی که دارد توصیه شده‌است. اما علم مدرن خواص آنتی‌باکتریال و ضدقارچ این اکسیر طلایی را نیز کشف کرده‌است. برای لایه برداری پوست صورت به کمک عسل، خیلی ساده لایه نازکی از آن را با حرکات دایره‌ای روی پوست بمالید. بعد از ۵-۶ دقیقه با استفاده از تکه‌ای پارچه و آب سرد صورت‌تان را پاک کنید.

۵. نمک


نمک مواد معدنی زیادی دارد که برای پوست مفید هستند. این ماده نه تنها لایه بردار است بلکه مواد معدنی موجود در آن به مرطوب کردن پوست کمک می‌کنند. برای انجام این درمان، مقداری نمک دریا را با روغن نارگیل مخلوط کنید و ترکیب حاصل را روی صورت‌تان به آرامی مالش دهید. اجازه بدهید ۵-۱۰ دقیقه بماند و بعد با آب سرد صورت‌تان را بشویید.

۶. قهوه


شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که یکی از مواد موجود در گران‌ترین محصولات آبرسان کافئین است. اما شما با استفاده از لایه بردار قهوه از همان مزایا برخوردار خواهید شد.

مقداری پودر قهوه را با روغن زیتون مخلوط کنید تا خمیر سفتی آماده شود. خمیر را روی صورت‌تان بمالید و قبل از آبکشی اجازه بدهید ۱۰ دقیقه بماند.
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو