تناسب اندام در 60 سالگی؛ خانم خواننده غذای رستوران دوست ندارد!
6 مرداد 1399 ساعت: 06:5



"مدونا"؛ خواننده و بازیگر آمریکایی که از او به‌عنوان "ملکه پاپ" نام می‌برند، این روزها 60 سالگی اش را پشت سر گذاشته اما همچنان تناسب اندام اش را در حد عالی حفظ کرده ‌است. او پایبند رژیم غذایی سالم و صحیح است و ورزش جایگاه مهمی در زندگی‌اش دارد.

در ادامه این مطلب به عادت های موثری که به حفظ تناسب اندام ایشان کمک می کند، پرداخته ایم که عبارتند از: 

 

رعایت رژیم زون و ماکروبیوتیک


مدونا سال هاست که فقط خوراکی‌های ارگانیک به‌خصوص میوه‌ها، سبزیجات، ماهی و غلات سبوس‌دار می‌خورد. او برای صبحانه سوپ سبزیجات دارد. ناهار وی ترکیبی از سبزیجات بخارپز، توفو، مغزها و عدس و لوبیاست. ماهی بخارپز و سبزیجات نیز شام مدونا را تشکیل می دهند.

 

او در حال حاضر "رژیم‌ زون" را رعایت می‌کند. این سبک تغذیه مبتنی بر تعادل بین دریافت کربوهیدرات ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها به نسبت 40/30/30 است. مدونا بر این اساس 3 وعده غذای اصلی و 2 میان وعده در روز دارد که یک میان وعده اش را پیش از خواب میل می‌کند. 

 

مدونا به اصول "رژیم ماکروبیوتیک" نیز پایبند است و از خوردن شیر، گوشت و شکر پرهیز می کند. البته او معتقد است که پیش از انتخاب هر نوع سبک غذایی باید با پزشک مشورت کرد. ترفند مدونا برای دریافت منظم امگا 3 نیز خوردن روزانه دانه‌های کتان است. این دانه‌ها علاوه بر ارزش تغذیه ای فراوان، احساس سیری ایجاد می‌کنند و مانع از پرخوری و نهایتا اضافه وزن می‌شوند. 

 

اجتناب از غذای رستورانی


مدونا هرگز بیرون از منزل غذا نمی‌خورد و عادت به غذا خوردن در رستوران ندارد زیرا معتقد است که نمی‌توان فهمید از چه مواد اولیه‌ای برای تهیه انواع غذاهای قابل سرو استفاده شده ‌است. 

 

ورزش؛ 3 ساعت در روز


اسکیت برای تقویت عضلات ران و باسن، یوگا برای رفع تنش‌های عصبی و بهبود انعطاف و آرامش بدن مهم‌ترین تمرین هایی هستند که مدونا به‌طور منظم انجام می‌دهد. در کل، یوگا و پیلاتس تمرین های صبحگاهی خانم خواننده هستند و بعدازظهر یکی از ورزش‌های شنا، بدنسازی، دو، دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری یا کاراته را در برنامه روزانه اش دارد. جای تعجب نیست که توده چربی بدن او بسیار کم است زیرا 3 ساعت در روز ورزش می‌کند. به گفته نزدیکان مدونا، او فقط روز اول سال جدید را از ورزش چشم‌پوشی می‌کند و حتی در زمان صحبت‌کردن با تلفن نیز تمرین های استپ انجام می‌دهد. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:Regime de star.com

بعد از غذا خوردن پیاده‌روی کنیم یا نه؟
در چه شرایطی نباید هسته انگور را بجویم؟
اصول تغذیه شارون استون برای حفظ جوانی
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو