چگونه بفهمیم غده «پروستات» بزرگ شده است؟
5 مرداد 1399 ساعت: 13:5



 فوق تخصص اورولوژی گفت: اگر غده پروستات در مردان بزرگ شود، ادرار باریک شده و قطع و وصل می‌شود، شب ادراری اتفاق ‌افتاده و ادرار بند می‌آید؛ ضمن اینکه در سنین جوانتر ممکن است عفونی شود و این عفونی شدن می‌تواند با سوزش و درد در زیر شکم و مجاری ادرار همراه باشد.

به گزارش سلامت به نقل از خبرگزاری فارس عباس بصیری در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که «عفونت در غده پروستات  چه علائمی دارد؟»،بیان داشت: بیشترین موضوعی که در مردان جوان اتفاق می‌افتد، عفونت غده پروستات است؛ غده پروستات در سنین بالای 50 سالگی بزرگ می‌شود.

وی با اشاره به نشانه‌های بزرگ شدن غده پروستات، ادامه داد: در این حالت ادرار باریک و قطره قطره و قطع و وصل می‌شود، شب ادراری اتفاق می‌افتد و ادرار بند می‌آید. در سنین جوانتر ممکن است عفونی شود و این عفونی شدن می‌تواند با سوزش و درد در زیر شکم و مجاری ادرار و تکرر ادار همراه باشد؛ اگر عفونت حادی اتفاق افتد، می‌تواند تب و لرز هم ایجاد کند.

این فوق تخصص اورولوژی متذکر شد: این عفونت تا زمانی که آنتی بیوتیک مناسب دریافت نکند، درمان نمی‌شود و ممکن است با آبسه ختم شود که در این حالت به درمان طولانی مدت نیاز دارد.
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو