ایمنی بدن کودکان را با کلم بروکلی تقویت کنید!
1 مرداد 1399 ساعت: 09:5



کلم بروکلی یکی از مغذی‌ترین انواع کلم است که نقش قابل توجهی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد زیرا منبع غنی از ویتامین C محسوب می‌شود. البته مصرف مرتب این سبزی به حفظ سلامت سیستم تنفسی بدن هم کمک می کند.

با این توضیحات، در روزهای شیوع کروناویروس، گنجاندن کلم بروکلی در تغذیه روزانه به‌خصوص برای کودکان، یک عادت غذایی مناسب  تلقی می شود. 

 

فواید مصرف کلم بروکلی

  • سرشار از پتاسیم و ویتامین‌B است و از بروز اسپاسم‌های عضلانی پیشگیری می‌کند.
  • براساس برخی مطالعات، مصرف بروکلی در پیشگیری از بروز سرطان سینه نقش دارد.
  • کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و به افزایش کلسترول خوب کمک می‌کند.
  • منبع غنی ویتامین‌های مختلف است و در روند بازسازی سلول‌های پوست و پیشگیری از چروک‌های پوستی تاثیر مطلوب دارد.
  • بروکلی منبع غنی لوتئین و زیگزانتین است که از بینایی و سلامت چشم‌ها محافظت می‌کند.
  • خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان را کاهش می‌دهد.
  • مصرف کلم بروکلی موجب می‌شود تا غلظت هموسستئین؛ ترکیب شیمیایی در خون و عامل بروز سکته مغزی، به‌طور طبیعی کاهش پیدا کند.
  • ویتامینC فراوان موجود در کلم بروکلی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.
  • کالری و قند کمی دارد اما سرشار از فیبر است و برای افرادی که رژیم لاغری دارند، گزینه مناسبی خواهد بود.
  •  سولفورافان، ترکیبی در کلم بروکلی است که از سلامت مجاری تنفسی محافظت می‌کند و به‌خصوص برای سیگاری‌ها و مبتلایان به آسم توصیه می‌شود.
  • برای تقویت حافظه مناسب بوده و روند تحلیل شناختی را به‌تعویق می‌اندازد.

 

3 گزینه برای تشویق کودکان به خوردن کلم بروکلی 


1. کراکت بروکلی؛ بروکلی را کاملا خرد کنید و با یک تخم‌مرغ، کمی پودر سیر، نمک، فلفل و پنیر مخلوط کنید. مایه را درون قالب مافین بریزید و 20 دقیقه درون فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد بگذارید. ماست یونانی با پیازچه، آبلیمو و فلفل نیز سس خوشمزه‌ای برای کنار غذا شماست.

 

2. پاستا با بروکلی و ماهی؛ کلم بروکلی را 3 دقیقه با کمی آب بپزید تا نرم شود. سپس خرد کرده و با 1 حبه سیر له‌شده، پنیر، روغن زیتون و کمی جعفری و نعناع ساطوری مخلوط کنید. در نهایت، مقداری تن ماهی اضافه کرده و مواد را با پاستا مخلوط کنید.

 

3. نوشیدنی بروکلی با سیب و لیمو؛ 2 عدد سیب، 1 عدد خیار، 1 شاخه کرفس، 1 بوته بروکلی و کمی زنجبیل تازه را خرد کرده و در آبمیوه‌گیری بیاندازید. کمی آبلیمو تازه به این مخلوط اضافه کرده و نوشیدنی را بلافاصله میل کنید.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:Top Santé.fr

 در تابستان کرونایی، کلم بروکلی بخورید!

آشپزی در خانه؛ پای گیلاس تابستانی​​​
7 راه برای گنجاندن میوه و سبزی بیشتر در رژیم غذایی کودکان​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو