جوانی سپری در برابر ابتلا به کرونا نیست
28 تیر 1399 ساعت: 19:4



نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است، نشان می‌دهد جوانی سپری در برابر ابتلا به کرونا نیست و جوانان بیش از آنچه که تصور می‌کنند مستعد ابتلا به موارد شدید این بیماری هستند.
به گزارش سلامت، در ابتدای شیوع همه‌گیری کرونا به نظر می‌رسید که تنها افراد مسن به موارد شدید این بیماری مبتلا می‌شوند اما اکنون بطور فزاینده ای مشخص می‌شود که افراد جوان به ویژه جوانانی که دهه ۲۰ سالگی خود بسر می‌برند نیز می‌توانند به موارد شدید کووید-۱۹ مبتلا شوند.  

نتایج این مطالعه جدید که توسط محققان آمریکایی انجام شد، نشان می‌دهد که حدود یک سوم از جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله از عوامل خطرسازی برخوردارند که آنها را مستعد ابتلا به موارد شدید کووید-۱۹ می‌کند بنابراین اگر جوانان به اندازه کافی مراقب و محتاط نباشند، پاندمی کرونا می‌تواند «بدتر و بدتر و بدتر شود»  و وضعیت در آینده نزدیک عادی نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این مطالعه که توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه «کالیفرنیا،  سان‌فرانسیسکو» در آمریکا انجام شد، سیگار کشیدن، آسم، چاقی و اختلالات در سیستم ایمنی بدن مانند آرتریت روماتوئید و لوپوس را از شایع‌ترین عوامل خطرسازی عنوان می‌کند که جوانان را مستعد ابتلا به موارد وخیم کرونا می‌سازد.

این محققان تاکید دارند که یافته‌های این مطالعه باید مورد توجه جوانانی قرار گیرد که معتقدند ویروس کرونا، آنها را تهدید نمی‌کند. درست است که بیشتر مرگ‌های ناشی از آلودگی به کووید-۱۹ در میان افراد مسن بوده است، اما مرگ تنها پیامد وخیم  این بیماری نیست.

آنها یادآور شدند که جوانی سپری در برابر ابتلا به موارد شدید کرونا و یا حتی جان سالم بدر بردن از این بیماری در‌بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان نیست. این بیماری می‌تواند موجب وارد شدن آسیب دائمی به ریه‌ها و سایر ارگان‌های بدن شود.

یافته‌های این مطالعه جدید که روز سیزدهم ژوئیه در مجله Adolescent Health، منتشر شد، نشان می‌دهد که افراد جوان بیش از آنچه که پیش از این تصور می‌شد، مستعد ابتلا به موارد شدید کرونا هستند. از هشت هزار و ۴۰۰ مرد و زن ۱۸ تا ۲۵ ساله‌ای که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته بودند، حدود یک سوم آنها دست کم یک عامل خطرساز برای ابتلا به موارد شدید کووید-۱۹ داشتند که شایع‌ترین آنها کشیدن سیگار از جمله سیگار‌های الکترونیکی، بود.

براساس نتایج این مطالعه جوانان غیرسیگاری سالم هم می‌توانند بر اثر آلودگی به کووید-۱۹ به شدت بیمار شوند، اما محققان با اشاره به ارتباط میان سیگار کشیدن و ابتلا به موارد شدید کرونا اظهار داشتند که اکنون وقت مناسبی برای سیگاری‌هاست تا با پزشک خود برای ترک این عادت مشورت کنند و در این خصوص کمک بگیرند.  

به گزارش ایرنا، محققان می‌گویند مطالعه یادشده این فلسفه را برهم می‌زند که جوانی موجب محافظت از افراد در برابر ابتلا به کرونا می‌شود. افزایش سطح چاقی، سیگار کشیدن و شیوه زندگی بی‌تحرک، جوانان را بسیار زودتر از سنی که در گذشته مشاهده کرده‌ایم در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار می‌دهد.
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو