لب‌ها و 6 اشتباهی که شما را پیر نشان می‌دهد
7 تیر 1399 ساعت: 23:4



انتخاب نامناسب رژلب، میمیک صورت، استفاده از خط‌لب پررنگ و مرطوب نکردن لب‌ها جزو اشتباهاتی هستند که باعث می‌شوند لب‌ها کدر به نظر برسند و زیبایی‌شان خدشه‌دار شود. 

در این مطلب شما را با این اشتباهات بیشتر آشنا کرده و راه درست را نشان‌تان می‌دهیم.

 

خطای شماره 1: رژلب تیره می‌زنید

 

با گذشت زمان و بالا رفتن سن، لب‌ها نازک‌تر می‌شوند چون چین و چروک بیشتر شده و حجم لب بالایی کمتر می‌شود. استفاده از رژلب تیره نیز از نظر بصری لب‌ها را نازکتر و کم‌حجم‌تر نشان می‌دهد؛ بنابراین باید از رنگ‌های تیره اجتناب کرد. 

 

برای اینکه لب‌هایتان نازک دیده نشود بهتر است از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید. کافی است رنگ رژلب‌تان را فقط یک تا دو درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی لب‌هایتان انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود لب‌ها بی‌روح نشوند و در عین حال نازک به نظر نرسند. علاوه بر این استفاده از مقدار اندکی برق‌لب نیز حجم لب‌ها را افزایش داده و باعث درخشندگی آنها می‌شود.

 

خطای شماره 2: از خط‌لب تیره استفاده می‌کنید

 

کشیدن خط‌لب ایده خوبی است به شرط اینکه رنگ مناسبی انتخاب شود. در واقع خط‌لب با پوشاندن خطوط دور لب‌ها باعث افزایش حجم آنها می‌شود و کمک می‌کند که رژلب داخل خط مشخص شده باقی بماند و به چین و چروک دور لب نفوذ نکند. 

 

اما توجه داشته باشید اگر از رنگ تیره‌ای استفاده کنید سن شما را زیاد نشان می‌دهد و باعث می‌شود که اندازه لب‌ها کمتر به نظر برسد. خط‌لب را همرنگ یا کمی روشن‌تر از رژلب‌تان انتخاب کنید و بدانید خط‌لب پررنگ‌تر، صورت شما را پیرتر از سن واقعی‌تان خواهد کرد. 

 

خطای شماره 3: لب‌ها را آرایش دائم می‌کنید


کهنه شدن آرایش دائمی جلوه زیبایی ندارد بنابراین لازم است که به‌طور دائم روتوش شود. در واقع داشتن آرایش دائم تکنیکی است که به مراقب مرتب و سخت نیاز دارد که البته کار دردناکی است. علاوه بر این، نتیجه کار همیشه چندان طبیعی نیست و در برخی موارد به اصطلاح توی ذوق می‌زند. 

 

اگر دنبال آرایش طبیعی هستید که در آن لب‌ها حجیم‌تر و زیباتر دیده شوند بهتر است به جای آرایش دائمی از همان خط‌لب معمولی و رژلبی که رنگ آن اندکی تیره‌تر است استفاده کنید.

 

خطای شماره 4: لب‌ها را می‌جویید

 

برخی حرکات صورت و به اصطلاح میمیک صورت باعث تشدید چین و چروک پوست می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود از جویدن لب‌ها که باعث عمیق شدن چین و چروک دور دهان می‌شود بپرهیزید. خطوط دور دهان مربوط به حرکاتی از قبیل حرف زدن، خندیدن و لبخند زدن است که نمی‌توان از آنها جلوگیری کرد. اما جویدن لب‌ها کاری ارادی و البته اضافی است که باید حتما از آن پرهیزد شود.

 

خطای شماره 5: لب‌ها را مرطوب نمی‌کنید

 

برای پیشگیری از پیری زودهنگام پوست و لب‌ها نیاز به مراقبت روزانه دارید. برای اینکار باید به طور مرتب لب‌ها را با محصولات طبیعی لایه‌برداری کنید تا پوست‌های مرده آن از بین برود. همچنین لازم است که پوست لب‌ها را نیز مرطوب کنید. توصیه می‌شود از «استیک لب» استفاده نکنید چون اعتیادآور است یعنی پوست به زدن این محصولات عادت می‌کند. 

 

بهتر است از پمادهای چرب استفاده کنید. به این ترتیب که شب یک لایه از آن را به لب‌ها بزنید تا تمام شب پوست را تغذیه، نرم و مرطوب کند. توصیه می‌کنیم این مراقبت‌ها را از 20 سالگی شروع کنید تا از بروز چین و چروک پیشگیری شود.

 

خطای شماره 6: در تزریق‌تان اشتباه می‌کنید


با افزایش سن، لب بالا نازک‌تر شده و پوست اطراف آن چروک‌تر می‌شود. تزریق «هیالورونیک اسید» تاثیر زیادی در برطرف کردن چروک‌های لب بالایی دارد و نتیجه کار نیز معمولا طبیعی‌تر از تزریق بوتاکس است. در این روش پزشک متخصص «هیالورونیک اسید» را در قسمت بالای لب یا اطراف آن تزریق می‌کند. 

 

متاسفانه تزریق‌های مربوط به لب معمولا خوب از آب در نمی‌آیند و به همین دلیل شهرت بدی پیدا کرده‌اند. اما اگر اینکار حرفه‌ای و توسط متخصص انجام شود طبیعی جلوه می‌کند. معمولا تزریق «هیالورونیک اسید» تاثیر سریع خود را نشان داده و اثر آن به مدت 8 تا 14 ماه ماندگار است.

 

ترجمه: فاطمه مهدی‌پور

منبع: e.sante

برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو