رژیم غذایی IG؛ راهکار ملکه رانیا برای تناسب اندام
9 تیر 1399 ساعت: 08:4



رانیا یاسین ملقب به ملکه رانیا همسر ملک عبدالله دوم و ملکه اردن است. براساس گزارش مجله فوربز، او قدرتمندترین زن در خاورمیانه به‌حساب می‌آید. با اینکه مادر 4 فرزند است و 2 ماه دیگر وارد پنجاه سالگی می‌شود اما همچنان فعال و زیباست. ملکه اردن برای کاهش وزن و حفظ تناسب اندامش، رژیم غذایی IG را دنبال می‌کند. 

راز تناسب اندام ملکه رانیا برای کاهش وزن، رعایت رژیم غذایی IG است که شاخص گلیسمی خوراکی‌ها مورد توجه است. البته پیش از پیروی از این رژیم باید با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کرد. رژیم IG که توسط ریک گالوپ؛ متخصص تغذیه کانادایی ابداع شد، خوراکی‌ها را براساس شاخص گلیسمی شان تقسیم‌بندی می‌کند. 


طرفداران این رژیم از مصرف خوراکی‌هایی با شاخص گلیسمی بالا مانند نان، پاستا، برنج و آجیل امتناع می‌کنند و مواد غذایی با شاخص گلیسمی متوسط از جمله میوه‌ها را در حد متعادل می‌خورند. آنها به‌طور خاص خوراکی‌هایی با شاخص گلیسمی پایین نظیر دانه‌ها، غلات سبوس‌دار، نخود، پنیر تازه و شکلات تلخ را در برنامه تغذیه شان دارند. البته همیشه همراه این گروه خوراکی‌ها از منابع غذایی پروتئینی و سبزیجات هم استفاده می‌کنند. 

 

هر فردی می‌تواند رژیم IG را دنبال کند؟


به گفته محققان، مصرف مواد غذایی با شاخص گلیسمی پایین راهکار خوبی برای کاهش وزن و حفظ تناسب اندام است زیرا مانع از افزایش سریع انسولین و تحریک اشتها می‌شود. البته رعایت این سبک غذایی زمانی تاثیر مطلوب دارد که تعادل تغذیه در نظر گرفته شود؛ درست مانند شرایطی که ملکه رانیا در پیش گرفته ‌است. او به اندازه کافی از منابع غذایی پروتئینی استفاده می‌کند، به اندازه متوسط چربی در برنامه روزانه اش دارد و میوه‌ها، سبزی ها و لبنیات حتما در رژیم غذایی او گنجانده شده‌ است.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:regimedesstars.fr
ملکه اسپانیا و تغذیه متعادل اما سختگیرانه!​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو