راز تناسب اندام جنیفر آنیستون؛ رژیم16/8
3 تیر 1399 ساعت: 20:4



جنیفر آنیستون که این روزها 50 سالگی را پشت سر گذاشته، دچار افزایش وزن ناشی از یائسگی نشده و با رعایت اصول تغذیه کاملا جدی تناسب اندام خود را حفظ کرده ‌است. او راز لاغری خود را رژیم 16/8می‌داند!

هنرپیشه مشهور آمریکایی سبک خاصی در تغذیه روزمره خود دارد؛ او فقط طی 8 ساعت از شبانه‌روز غذاهای جامد می‌خورد و در بقیه اوقات، فقط اجازه مصرف مایعات را به‌ خود داده ‌است. خوشبختانه مدت زمان خواب نیز جز این 16 ساعت خواهد بود و کافی است صبحانه اش دیرتر میل شود. 

 

تغذیه جنیفر حدود ساعت 9 آغاز می‌شود و برای نخستین وعده خوراکی، یک لیوان آب کرفس می‌نوشد. سپس مدیتیشن و برنامه ورزش روزمره اش را ادامه می‌دهد. او واقعا از چنین برنامه ورزشی منظمی احساس لذت و شادابی می کند و مراقبت مستمر از سلامت جسم را زمینه‌ساز ترشح هورمون آندروفین و تاثیرهای مثبت آن در کاهش استرس، نگرانی و همچنین بهبود نشاط خود می‌داند. تمرین های ورزشی او در 5 روز هفته شامل دوچرخه ثابت، تردمیل یا ایروبیک به مدت حداقل 20 دقیقه است. خانم بازیگر حدود ساعت 17 یا 18 غذا خوردن را کنار می‌گذارد و برنامه مایعات اش را ادامه می‌دهد. البته او سبک غذایی اش را اصلا سخت و محدودکننده نمی‌داند و یک روز در هفته به خود استراحت می‌دهد. 

 

ویژگی های رژیم 16/8


رژیم 16/8 یکی از مرسوم‌ترین رژیم‌های غذایی اکنون است. این رژیم نوعی محدودیت غذایی کوتاه اما منظم است که طی 16 ساعت از شبانه‌روز غذای جامد میل نمی‌شود و فرد فقط می‌تواند مایعات بنوشد.  سپس طی 8 ساعت خوراکی‌های مفید و متنوع میل می‌شود. بهتر است این 8 ساعت بین ساعت 10 صبح تا 18 باشد. رژیم 16/8 نه‌تنها موجب کاهش وزن و حفظ تناسب اندام می‌شود بلکه به تقویت عملکرد مغز نظیر حافظه و تنظیم قند خون کمک می‌کند و البته در افزایش امید به زندگی نیز تاثیرگذار است.

 

با این حال، اکثر متخصصان بر این باورند که رژیم 16/8 در طولانی مدت می‌تواند برای سلامت بدن مضر باشد. همچنین این سبک غذایی برای سالمندان، خانم‌های باردار و کودکان توصیه نمی‌شود. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع: e-sante.fr
راز تناسب اندام خانم بازیگر؛ رژیم ماکروبیوتیک و ارگانیک
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو