ترفندهای آرایش ایده‌آل در روزهای گرم
31 خرداد 1399 ساعت: 17:3



این روزها که گرمای هوا به اوج می‌رسد، مسلما تعریق نیز افزایش می‌یابد. تعریق زیاد موجب می‌شود تا آرایش صورت به‌هم بخورد و حالت نازیبایی به‌ وجود آید. پس بهتر است چند ترفند ساده اما موثر را به کار برید تا زیبایی را در کنار سلامتی در تابستان حفظ نمایید

شستشو و پاکسازی صورت

 

فعالیت غدد تعریق در تابستان تشدید می‌شود و اگر به پاکسازی مرتب پوست اهمیت داده نشود، سلول‌‌های مرده روی پوست جمع شده و به خاطر انسداد منافذ، بروز جوش‌های صورت و تیرگی پوست دور از انتظار نیست. 

هر روز صبح و شب، صورت را با شوینده مناسب بشویید و با محصول رطوبت‌رسان ماساژ دهید. البته پیش از آرایش استفاده از کرم پایه یا پرایمر فراموش نشود. 

 

ریمل و خط‌چشم ضدآب


برای جلوگیری از ریزش ریمل و خط‌چشم تحت تاثیر تعریق صورت، بهتر است انواع واترپروف یا ضدآب را انتخاب کنید. اگر از انواع باکیفیت و مرغوب استفاده نمایید، آرایش تا چندین ساعت بدون تغییر باقی می‌ماند.

 

کرم‌پودر مات


تعریق باعث براق شدن پوست به‌خصوص در قسمت‌هایی مانند چانه، پیشانی و کناره‌های بینی می‌شود. بهترین راهکار برای رفع این مشکل، استفاده از کرم‌پودر مات است. افرادی که پوست روشن دارند، می‌توانند کرم روزانه همیشگی را با مقدار کمی کرم‌پودر و کرم برنزه مخلوط کرده و صورت را ماساژ دهند.

 

رژمایع برای ماندگاری طولانی


در روزهای گرم نباید آرایش غلیظ داشت اما در مورد رژلب مسئله فرق می‌کند. البته باید از رژمایع استفاده کرد که حتی تحت تاثیر گرما و تعریق نیز مدت طولانی بدون تغییر باقی می‌ماند. پیش از رژلب مانند همیشه تمیز کردن پوسته‌های لب و در صورت نیاز رطوبت‌رسانی را فراموش نکنید. 

 

ضد‌آفتاب آرایشی به جای کرم‌پودر


در روزهای گرم سال که استفاده از کرم ضدآفتاب برای محافظت از پوست ضروری است، می‌توان انواعی از ضدآفتاب را انتخاب کرد که حاوی ترکیبات آرایشی باشد. در این حالت دیگر نیازی به دو یا سه محصول روی پوست نیست. به خاطر داشته باشید در این دوران نباید حجم زیادی از کرم روی صورت بماند زیرا منافذ پوست بسته می‌شود و تحت تاثیر گرما و تعریق، جوش‌ها ظاهر می‌شوند. 

 

ترجمه: مریم‌سادات کاظمی

منبع: Top Santé.fr 

برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو