چطور آلرژی فصلی را از کرونا تشخیص دهیم؟
29 خرداد 1399 ساعت: 22:3



علائم معمول بیماری کرونا و علائم آلرژی فصلی تا حدودی شبیه به هم هستند و ممکن است با هم اشتباه شوند.

آلرژی فصلی معمولا با خارش چشم‌ و بینی، عطسه و آبریزش بینی و ترشح پشت حلق بروز می‌کند. علائم شایع بیماری کرونا تب، سرفه، تنگ‌نفس، خستگی، درد عضلانی، اسهال و گاهی گلودرد است.


یک تفاوت عمده میان آلرژی فصلی و کرونا، وجود علائم همراه با خارش در آلرژی است- یعنی خارش چشم‌ها، خارش بینی و عطسه کردن ناشی از تحریک بینی. اگر این علائم را داشته باشید، به‌احتمال زیاد آلرژی دارید نه کرونا.


از طرف دیگر از افراد دچار آلرژی آسم هم دارند و حملات تنگ‌نفس و خس‌خس سینه هم به آنها دست می‌دهد.


با توجه به اینکه تنگی نفس ممکن است نشانه شکل شدید بیماری کرونا باشد، اگر اطمینان ندارید که علت تنگی نفس‌تان حمله معمول آسمتان باشد، باید به پزشک مراجعه کنید.


 عطسه یک علامت شایع در آلرژی‌ها است، اما در بیماری کرونا کمتر دیده می‌شود، با این وجود هر بار که عطسه می‌کنید باید دهان و بینی‌تان را با دستمال کاغذی یا اگر دستمال کاغذی در اختیار ندارید با گودی آرنجتان بپوشانید و بعد دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید.

یک علامت شایع دیگر در آلرژ‌ها قرمزی چشم است، اما در چند درصدی از بیماران کرونا هم قرمزی چشم ایجاد می‌شود.


اگر فقط دچار قرمزی چشم هستید و سایر علائم عفونت کرونا مانند تب، سرفه و خستگی را ندارید، بعید است که کرونا داشته باشید.


البته ممکن است فردی که آلرژی دارد، دچار کرونا هم بشود. پس اگر به جز علائم معمول آلرژی فصلی‌تان مانند خارش چشم و عطسه و آبریزش بینی، دچار تب، سرفه، خستگی و بدن‌ درد هم شدید، ممکن است کرونا گرفته باشید و باید با پزشکتان مشورت کنید.

برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو