درد مفاصل بعد از زایمان طبیعی است؟
20 خرداد 1399 ساعت: 11:3



سوفیا هینچلیف نویسنده انگلیسی بعد از زایمانش برای مدتی در شبکه‌های اجتماعی حاضر نشد و وقتی بعد از 4 هفته مجدد پستی در اینستاگرامش منتشر کرد نوشت که پس از زایمان برای چهار هفته است که هر روز صبح از درد مفاصل در ناحیه انگشتان و زانو رنج می‌برد تا جایی که حتی قادر به تعویض پوشک نوزاد خود نیست

این موضوع غیر طبیعی نیست و در مفاصل از دردهای رایج و طبیعی پس از زایمان است که شدت و مدت تداوم آن به سبک زندگی مادر در دوران بارداری و قبل از آن بستگی دارد.


یل بروز درد مفاصل پس از زایمان اضافه وزن بالای مادر در دوران بارداری است. در طول بارداری با بالا رفتن وزن مادر بدن تلاش می‌کند خود را با این اضافه وزن تطبیق دهد. پس از زایمان به دنبال کاهش وزن این تغییرات باید به حالت قبل برگردد و این موضوع با درد همراه می‌شود. 


البته برخی مشکلات نظیر آرتریت یا دیگر دردهای مزمن می‌تواند شدنت و تداوم درد را بالا ببرد. موضوع دیگر هورمون‌های دوران بارداری است که خود سبب شل شدن عضلات شده و پس از زایمان چون عضلات باید به حالت قبل خود بازگردند این موضوع با احساس درد در ناحیه مفصل خود را بروز می‌دهد.


برای درمان چه می توان کرد؟


درد مفاصل معمولا در مادرانی که در دوران بارداری مرتبا ورزش نمی‌کند یا به دلیل آسیب های بدنی و شرایطی که دارند ناچار به استراحت مطلق‌اند بالاتر است. درد گاهی بین یک هفته تا 4-6 ماه ادامه دارد و متاسفانه درمانی برای آن وجود ندارد. با این وجود ورزش مناسب و سبک مخصوصا ورزشهای آبی، استفاده از کمپرس گرم و سرد و ماساژ مفاصل تا حدی می‌تواند به تسکین درد کمک کند.


مترجم: سمیه مقصودعلی 

www.emmasdiary.co.

برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو