صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
چرا آمار مرگ و میر کرونایی در روسیه پایین است؟

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تا ظهر سه‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت (۱۹ مه) در روسیه نزیک به ۳۰۰ هزار نفر به کووید-۱۹، بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید (سارس‌کوو-۲) مبتلا شده‌اند.

 

بر اساس گزارش‌های موثق، در هفته گذشته هر روز بیش از ۱۰ هزار نفر به شمار مبتلایان روسیه اضافه شده است.

 

گفته می‌شود که  سیستم بهداشت و درمان این کشور فشار طافت‌فرسایی را تحمل می‌کند و کادر درمانی، به‌ویژه پزشکان و پیراپزشکان در شیفت‌های ۱۲ساعته به کار مشغولند.

 

تا اینجا تفاوت چندانی بین روسیه و کشورهایی که به‌شدت با بحران کرونا مواجه هستند، وجود ندارد. وجه تمایز، شمار درگذشتگان بر اثر این بیماری است که بر اساس آمار دانشگاه آمریکایی، در روسیه کمتر از سه هزار نفر است.

 

به این ترتیب، تناسب ابتلا با مرگ و میر در روسیه با سایر کشورها متفاوت است.

 

تاتیانا گلیکووا، معاون نخست وزیر این کشور می‌گوید، میزان مرگ و میر در روسیه "در مقایسه با حد متوسط جهانی هفت‌و‌نیم برابر پایین‌تر است"

 

به گفته مقامات روسی، علت این پدیده شگفت‌انگیز، سیاست دولت برای جلوگیری از گسترش ویروس کشنده، تشخیص به‌موقع موارد ابتلا و آمادگی پزشکان و مراکز درمانی برای مقابله با آن بوده است.

 

‏طی هفت روز اخیر، سوئد با ۶/۲۵ مرگ در هر یک میلیون نفر، بیشترین سرانه فوت در اثر کرونا را در اروپا داشته است. پس از سوئد، بریتانیا با سرانه ۵/۷۵ مرگ در هر یک میلیون نفر در رتبه بعدی قرار دارد. سوئد در زمان شیوع کرونا به بیشتر مراکز آموزشی و کسب‌وکارها اجازه فعالیت داده بود.


منبع: راشاتودی