صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
اشتباهات رایج در آرایش ابروها؛ از رنگ نامناسب تا اصلاح مداوم

 فاصله زیاد بین ابروها

 

برداشتن موهای میان ابرو برای زیبایی و قرینگی ابروها لازم است اما باید مراقب بود که به خط رویش اصلی ابرو نرسد. این کار به تدریج باعث از بین رفتن تاج ابرو می‌شود. بهترین روش برای آغاز خط ابرو این است که یک مداد را در راستای بینی و درست کنار گوشه داخلی چشم بگیرید. فقط تارهای مویی که از مداد بیرون می‌ماند باید برداشته شود نه بیشتر.

 

استفاده از رنگ نامناسب

 

رنگ کردن ابروها دقیقا مانند رنگ موها همیشه انتخاب خوبی نیست زیرا در این حالت فقط ابروها دیده می‌شود و آرایش کلی صورت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بهتر است رنگ ابروها دو درجه از رنگ موها روشن‌تر باشد تا جلوه‌‌ی بهتری داشته باشند. 

 

وسواس در قرینه‌سازی ابروها

 

قد، پهنا و حالت ابروها باید هنگام آرایش قرینه باشد اما نباید انتظار داشت که در حالت طبیعی ابروها کاملا یکسان باشند. وسواس برای این کار باعث می‌شود تا تارهای ریز و درشت ابرو برداشته شود که نتیجه‌ای جز خالی شدن ابروها نخواهد داشت. ابروها دو بال پروانه نیستند که دقیقا مثل هم باشند و تفاوت جزئی در آنها واقعا عادی است.

 

استفاده دائم از موچین

 

ابروها به‌طور مداوم در حال رشد هستند و استفاده روزانه از موچین به تدریج و با افزایش سن باعث کم‌پشت شدن ابروها می‌شود. گرچه به نظر نمی‌رسد اما از هر چند تار مو، یکی دچار خونریزی در ریشه شده و از بین می‌رود. استفاده از موچین را به هفته‌ای یکبار محدود کنید و در این فاصله از مداد ابرو برای یکنواختی ابروها کمک بگیرید. 

 

طراحی ابرو بدون توجه به حالت صورت


ابروها ابزار زیبایی مستقل نیستند و هر نوع آرایش و تغییر در آنها باید باعث بهبود زیبایی و جذابیت صورت باشد. حالت کمانی ابرو، کشیدگی، فاصله با چشم‌ها و میزان پهن بودن کاملا باید متناسب با صورت باشد. هرگز نباید در انتخاب حالت ابرو به خصوص در مواردی مانند تاتو،‌ هاشور و... مدل مشابه با دیگران را تقلید کرد و حتما وضعیت گونه‌ها، چشم‌ها، بینی و حتی سن نیز موردتوجه باشد. 

 

قوس دادن بیش از حد به ابرو

 

گرچه قوس ابرو واقعا در زیبایی صورت تاثیرگذار است اما اگر غیرطبیعی و بیش از حد عادی باشد، حالت عصبانیت را نشان می‌دهد. بهترین حالت برای تشخیص انحنای ابرو این است که یک خط فرضی از لبه بینی تا مردمک چشم ( در حال نگاه کردن به روبرو) تصور کنید. نقطه تلاقی این خط با ابرو محل قوس طبیعی است. 

 

آرایش صورت در حالت خالی بودن ابرو

 

اگر ابروها به هر دلیل خالی است و پوست از لابلای موها دیده می‌شود، حتما باید به آرایش آنها دقت کرد زیرا کاملا بر زیبایی صورت تاثیر می‌گذارد. با مداد متناسب رنگ ابرو قسمت‌های میان تارهای مو را خطوط کوتاه بکشید و از کشیدن یک خط ممتد و تیره پرهیز کنید. استفاده از قاب ابرو ایده خوبی برای یکنواختی و ترمیم به نظر می‌رسد اما ابروها حالت طبیعی نخواهند داشت.

 

عدم استفاده از ریمل ابرو


برخلاف تصور، پس از مداد کشیدن لازم است تا ریمل نیز روی ابروها کشیده شود. ریمل ابرو نه تنها تارهای مو را مرتب نگه می‌دارد بلکه کاملا آرایش را برای چند ساعت ثابت می‌کند.

 

برس نکشیدن ابروها و باقی ماندن ذرات مداد


استفاده از برس برای پاک کردن ذرات مداد و محوشدن رنگ روی ابروها یک توصیه ضروری برای آرایش ابروهاست. درغیر این صورت ابروها حالت نقاشی خواهند داشت. اطراف ابرو و روی تارهای مو را به آرامی برس بکشید تا رنگ  و حالت طبیعی در ابروها ایجاد شود. 

 

ترجمه: مریم‌سادات کاظمی

منبع:www.selection.ca