صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
زنگ خطر عدم رغبت پزشکان به رشته بی‌هوشی

به گزارش «سلامت» به نقل از انجمن بی‌هوشی ایران، محمد رئیس‌زاده رئیس سازمان نظام پزشکی ایران در مراسم افتتاحیه پانزدهمین کنگره بین‌المللی آنستزیولوژی، مراقبت‌های ویژه و درد ایران که از امروز سوم تا پنجم خرداد در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: «متخصصان بی‌هوشی افراد گمنامی در کشور هستند و زحمات بسیار زیاد و مهمی را برای بیمار می‌کشند که باید از تلاش‌ها و مجاهدت‌های این افراد تشکر شود». 

 

وی افزود: «رشد رشته بی‌هوشی در کشور قابل توجه است؛ از عدد ۱۱ در میلیون نفر در جمعیت در سال ۵۶ به عدد ۵۶ در میلیون نفر در جمعیت رسیدیم که رشد قابل توجهی است». 

 

رئیس‌زاده خبر داد: «از تعداد ۴۰۰ متخصص بی‌هوشی به ۴۵۰۰ متخصص بی‌هوشی در کشور رسیدیم که با چندین رشته فوق‌تخصصی، خدمات مختلفی را ارایه می‌دهند. همچنین ۳۰ مرکز دوره آموزشی در بخش فلوشیپ در کشور داریم که اهمیت بالای این رشته را نشان می‌دهد». 

 

وی خاطرنشان کرد: «متاسفانه اکنون شاهد کاهش ظرفیت در رشته بی‌هوشی هستیم به‌طوری که تا ۵۰ درصد ظرفیت رشته بی‌هوشی خالی مانده و این یک زنگ خطر است و نشان از عدم رغبت پزشکان دارد که باید برطرف شود». 

 

وی تاکید کرد: «باید قدر جامعه بی‌هوشی را بدانیم و از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم لذا لازم است مسئولان درک بهتری از جامعه پزشکی داشته باشند». 

 

گفتنی است در این کنگره از ۳ پیشکسوت رشته آنستزیولوژی، دکتر غلامحسین رازی، دکتر همایون وکیل و دکتر مرتضی صمیمی نیز تقدیر و تجلیل شد.