صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
نقش هوش مصنوعی در آزمایشگاه‌های پزشکی

به گزارش «سلامت» به نقل از انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره بین‌المللی و بیستمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: «در کنگره امسال در ۲۷ نشست علمی به موضوعات مختلف پرداختیم و یکی از ویژگی‌های مهم کنگره امسال دنبال کردن دو هدف بود؛ یک هدف افزایش رابطه بالین و آزمایشگاه بود که ارتباط تنگاتنگی شکل بگیرد تا مشکلات را بیشتر احصا کنیم. هدف دیگر کنگره بحث پیشرفت‌های تکنولوژیک در آزمایشگاه‌های پزشکی در دنیا بود که به زوایای مختلف آن در کنگره پرداخته شد».

 

دکتر غلامرضا حمزه‌لو افزود: «موضوع و نقش هوش مصنوعی در آزمایشگاه‌های پزشکی نیز در دستور کار کنگره امسال بود که مورد استقبال قرار گرفت. همچنین ۴۰ کارگاه آموزشی و کاربردی امسال برگزار شد که نیازهای جامعه آزمایشگاهی را بررسی کرد.

 

وی با اشاره به پانل‌های مختلف برگزار شده در این رویداد گفت: «رویکرد اصلی امسال، پانل نشانگر‌های زیستی در بیماری‌های مختلف و تعیین آنان در تشخیص زودهنگام بیماری‌ها بود که تمرکز کنگره هم روی این موضوع قرار گرفت تا نمای جدیدی را در این حوزه معرفی کنیم».


حمزه‌لو به موضوع استقبال از کنگره نیز اشاره و اظهار کرد: «استقبال از کنگره اهمیت بالایی دارد. حدود ۴۰هزار کارشناس آزمایشگاه در رده‌های مختلف تحصیلی داریم که به علوم آزمایشگاهی می‌پردازند و مخاطب ‌بالایی دارند. امسال بیشترین تعداد ثبت‌نامی‌ها را در کنگره داشتیم و اسامی بیش از ۴ هزار شرکت‌کننده تاکنون ثبت شده است».


حمزه‌لو به نمایشگاه جانبی این کنگره اشاره و عنوان کرد: «این نمایشگاه همزمان با کنگره شکل گرفت و هرسال بر تعداد شرکت‌های این نمایشگاه اضافه شده که استقبال زیادی داشته است».


وی اضافه کرد: «در این نمایشگاه بسیاری از شرکت‌ها، تکنولوژی‌های روز را که در سایر کشورها معرفی می‌شوند رونمایی می‌کنند. همچنین دستگاه و روش‌های جدید را برای استفاده از تجهیزات و روش‌های آزمایشگاهی در اختیار قرار می‌دهند».

 

گفتنی است بیستمین کنگره کشوری و چهاردهمین کنگره بین‌المللی ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در روزهای ۲۶ لغایت ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.