صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
خواص معجزه‌آسای اسپیرولین یا جلبک آبی در حیطه زیبایی

اسپیرولین علاوه بر تاثیر چشمگیر بر سلامت عمومی بدن، حاوی اسیدهای چرب، مواد معدنی و ویتامین‌های متنوع نیز هست و به همین دلیل در صنعت لوازم آرایشی حرفی زیادی برای گفتن دارد: ناخن‌ها، مو و پوست به خواص این ماده معجزه‌آسا بسیار نیاز دارند. 

 

در یک کلام، اسپیرولین ماده‌ای کاملاً طبیعی و سازگار با   طبیعت است که هم برای اندام‌های داخلی بدن مفید است و هم برای قسمت‌های خارجی بدن مثل پوست، مو و ناخن. 

 

نقش اسپیرولین در استحکام ناخن‌ها

 

از آنجا که اسپیرولین غنی از مواد معدنی (کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و...) و نیز ویتامین‌هایA  وB12 است، برای تغذیه موها و انگشتان گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود که مصرف آن درخشش فوق‌العاده موها و استحکام ناخن‌ها را به همراه خواهد داشت. ناخن‌هایی که دچار ترک شده‌اند با مصرف این ماده به سادگی ترمیم می‌شوند. 

 

افزودن اسپیرولین به شامپوی مصرفی نیز در رشد و استحکام موها بسیار موثر خواهد بود چراکه حاوی اسید‌های چرب اصلی، بتاکاروتن، مواد معدنی و ویتامین‌های مختلفی است. 

 

اگر می‌خواهید از مزایای اسپیرولین نهایت استفاده را ببرید، توصیه می‌شود که به‌جای مالیدن این ماده به موضع مورد نظر، از راه دهان آن ‌را میل کنید. در حوزه داروسازی کاربردی، این ماده تحت اَشکال مختلف مانند قرص، کپسول و پودر وجود دارد.

 

اسپیرولین و توقف ریزش موها

 

از آنجا که اسپیرولین منبعی غنی از آهن و مس است، مصرف آن برای جلوگیری از ریزش موها و نیز تسریع رشد موهای جدید بسیار توصیه می‌شود. 

 

اسپیرولین و خداحافظی با شوره سر

 

اسپیرولین همانند یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند. متابولیسم و سوخت و ساز بدن را تقویت می‌کند، سلامتی پوست فرق سر را نیز تضمین می‌کند و به همین دلیل اگر یک دوره چهار هفته‌ای از این ماده مصرف نمایید، شوره سر به کلی محو خواهد شد. 

 

اسپیرولین، یک تقویت‌کننده طبیعی


بدون شک رادیکال‌های آزاد، عامل اصلی خستگی، سستی و تیر‌گی پوست محسوب می‌شوند. مصرف مرتب اسپیرولین به سوخت و ساز بدن کمک می‌کند و شرایط پاکسازی بدن از سموم را فراهم می‌آورد به نحوی که درنهایت پوست منعطف‌تر و البته منسجم‌تر خواهد شد. پوست صورت نیز کمتر چرب می‌شود و شفافیت چشمگیری به‌دست می‌آورد. 

 

ماسک اسپیرولین نیز برای پوست مزایای بسیاری دارد. برای این منظور باید پودر اسپیرولین را از داروخانه تهیه کنید. با این ماسک، پوست هم به خوبی تغذیه می‌شود و هم پاکسازی. 

 

اسپیرولین و رفع چروک‌های صورت


اسپیرولین چه به‌صورت خوراکی مصرف شود و چه به‌صورت ماسک روی پوست قرار بگیرد، انعطاف‌پذیری پوست را به نحو چشمگیری بهبود می‌بخشد. این ماده حاوی تیروسین، ویتامین E و سلنیوم نیز هست و دقیقاً به همین دلیل در بسیاری از کرم‌ها و فرآورده‌های آرایشی مخصوص ضدپیری پوست، مصرف می‌شود و این قابلیت را دارد تا روند پیری سلول‌های پوست را به تاخیر بیاندازد. 

 

اسپیرولین و محوسازی تیرگی زیرچشم


اسپیرولین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و درنتیجه پوست نیز به شکلی کاملاً طبیعی ترمیم می‌شود. خشکی و آزردگی پوست نیز با مصرف اسپیرولین تا حد وسیعی کنترل می‌گردد. از آنجا که این ماده خاصیت ضداحتقان دارد، ورم اطراف چشم‌ها را نیز کاهش می‌دهد. 

 

اسپیرولین، درمانی طبیعی برای آکنه


اسپیرولین حاوی مقادیر بالایی کلروفیل است. کلروفیل از تجمع باکتری‌ها روی پوست جلوگیری می‌کند و سمومی که منشا آکنه هستند را از بین می‌برد. علاوه بر این، کلروفیل سلول‌های پوستی آسیب‌دیده را التیام می‌بخشد و به تولید سول‌های جدید کمک می‌کند به‌طوری‌که درنهایت پوست نرم و لطیف خواهد شد. 

 

خاصیت سم‌زدایی اسپیرولین

 

برای حفظ سلامتی، لازم است که بدن از سموم پاکسازی شود. اسپیرولین توان بالایی در حذف سموم دارد. به همین دلیل مصرف آن هم به شفافیت پوست کمک می‌کند، هم به درخشش چشم‌ها و هم این‌که وزن با مصرف آن در وضعیت تعادل باقی می‌ماند. 

 

اسپیرولین در نوسازی سلول‌ها نیز بسیار موثر است،‌ سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و از تجمع باکتری‌ها و دیگر مواد مُضر روی پوست جلوگیری می‌کند. 

 

با همه اینها یادتان باشد هر مکملی را تنها با نظر پزشک و تایید ایشان استفاده کنید و از مصرف خودسرانه مکمل‌ها بپرهیزید.

 

ترجمه: عفت عباسیان

منبع: .consoglobe.com