صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
روتین مراقبت‌های ضدپیری برای پوست بدن

البته این روتین صرفا با استفاده از محصولات مرطوب‌کننده به نتیجه نمی‌رسد، اما اصلا نگران نباشید چراکه در ادامه با یک راهنمای گام به گام و ساده برای مراقبت‌های ضدپیری از پوست بدن آشنا خواهیم شد. 

 

1. آبرسانی و مرطوب‌سازی پوست بدن را جدی بگیرید 

 

پوست بدن هم مانند پوست صورت به آبرسانی و مرطوب‌سازی نیاز دارد. بنابراین هرروز از یک مرطوب‌کننده بدن استفاده کنید. همیشه هم توجه ویژه‌ای به قسمت‌های حساس و خشک‌تر بدن داشته باشید، مثل آرنج‌ها و زانوها. مرطوب‌کننده‌های سبک‌تر معمولا گزینه‌های خوبی برای مرطوب‌سازی بدن هستند، اما افراد دارای پوست بسیار خشک می‌توانند از محصولات غلیظ‌تر استفاده کنند. 

 

به‌عنوان یک ترفند جالب هم می‌توانید چند قطره از سرم ضدپیری پوست صورت را با کرم مرطوب‌کننده بدن ترکیب کنید تا از این طریق نهایتا چین‌وچروک‌های پوست بدن را کاهش بدهید. 

 

2. از محصولات ضدآفتاب برای تمام قسمت‌های بدن استفاده کنید 

 

اولین کاری که می‌توانید برای محافظت از پوست بدن در برابر نشانه‌های پیری انجام بدهید، استفاده روزانه و منظم از محصولات ضدآفتاب است (و فراموش نکنید که محصولات ضدآفتاب هر 2 ساعت یک‌بار باید دوباره استفاده شوند!). 

 

محصولات ضدآفتاب دارای SPF 60 برای پوست بدن مناسب هستند. البته بهتر است گزینه‌های غیرچرب و سبک‌تری را انتخاب کنید که راحت‌تر توسط پوست بدن جذب می‌شوند و از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی در فرمولاسیون آنها استفاده شده است. 

 

3. دست‌ها را فراموش نکنید 

 

پوست دست‌های انسان‌ها ظریف است و می‌تواند قبل از دیگر قسمت‌های بدن دچار مشکلاتی مانند افتادگی پوست،‌ چین‌خوردگی پوست و برجستگی شدید رگ‌ها شود. بنابراین مراقبت از پوست دست‌ها باید به‌عنوان یک اقدام پیشگیرانه جدی گرفته شود. 

 

امروزه محصولات مناسبی به‌طور اختصاصی برای پوست دست‌ها تولید می‌شوند که از کره شی و روغن آووکادو در فرمولاسیون آنها استفاده می‌شود. این محصولات سد دفاعی پوست را تقویت می‌کنند و پوست دست را هیدراته و انعطاف‌پذیر نگه می‌دارند. 

 

4. به پوست زیر چشم رسیدگی کنید 


احتمالا رسیدگی به پوست زیر چشم در روتین مراقبت از صورت شما وجود دارد، ‌اما اگر چنین کاری را تا به امروز جدی نمی‌گرفتید، حتما از محصولات ضدپیری برای رسیدگی به پوست زیر چشم‌ها کمک بگیرید. 

 

اگرچه ممکن است لزوما تفاوت‌های چشمگیر را در کوتاه‌مدت مشاهده نکنید، اما استفاده روزانه و شبانه از کرم‌های مخصوص زیر چشم می‌تواند پوست حساس این ناحیه از صورت را هیدراته و انعطاف‌پذیر نگه دارد. 

 

5. از کرم مناسب برای مراقبت از پوست گردن استفاده کنید 

 

اگر با اولین نشانه‌های خطوط ریز و چین‌وچروک‌های پوستی در ناحیه گردن مواجه شده‌اید یا پوست گردنتان با افزایش سن دیگر استحکام خودش را از دست داده است، حتما به استفاده از کرم مخصوص پوست گردن فکر کنید. این محصولات معمولا حاوی رتینول هستند و برای مقابله با نشانه‌های پیری پوست در ناحیه گرده طراحی شده‌اند. 

 

ترجمه: یوسف صالحی   

منبع: skincare