صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
خوراکی‌هایی با کمترین کالری برای رژیم کاهش وزن

در ادامه این مطلب به مواد غذایی اشاره خواهیم کرد که مصرف آنها علاوه بر سیری می تواند حداقل کالری را به بدن برساند. این خوراکی ها عبارتند از: 

 

خیار

خیار تاثیر دیورتیک دارد و به عملکرد مطلوب سیستم گوارشی کمک می‌کند. این تاثیر به‌دلیل مقدار بالای آب است که علاوه بر تامین آب بدن و ایجاد شادابی پوست، انرژی کمی نیز ایجاد می‌کند. 

 

آندیو و کاهو

آندیو ظاهری شبیه کاهو پیچ دارد و در کاهش کلسترول بد خون، حفظ توده استخوانی، محافظت از مغز و چشم‌‌‌ها نیز موثر است. فیبر بالای آن به بهبود عملکرد گوارش کمک می‌کند و خواص دیورتیک و ملین دارد. مقدار فراوان آب نیز دیگر مزیت آندیو برای مصرف طی دوران لاغری است. البته کاهو نیز خواص مشابهی دارد و گنجاندن آن در انواع سالاد یکی از بهترین توصیه‌ها برای کاهش وزن است.

 

لوبیا سبز

لوبیا سبز به‌د‌لیل مقدار فراوان ویتامین B9 شهرت دارد و از بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی در سالمندان پیشگیری می‌کند. همچنین، منبع غنی از پتاسیم و آهن است که نقش مهمی در بهبود جریان خون دارد. فیبر بالا و کالری پایین نیز دیگر مزیت این خوراکی برای کاهش وزن محسوب می شود.

 

کدو سبز

کدو سبز خام سرشار از ویتامینC و B9 است و بخش مهمی از نیاز بدن به پتاسیم، منگنز، ویتامین‌های B2 وB6 را تامین می‌کند. در حالت پخته می‌توان از ویتامینB9، فسفر و مس آن بهره برد. کدو سبز جزء خوراکی‌های دیورتیک نیز محسوب می‌شود و می‌توان در انواع سالاد، خوراک و سوپ از آن استفاده کرد.  

 

اسفناج

اسفناج منبع غنی از ویتامینK، کلسیم و پتاسیم است و به استحکام و سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند. در کنار کالری پایین، اسفناج منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاست و می‌تواند بخشی از نیاز بدن به ویتامین‌های C و E و مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و منیزیوم را تامین کند. 

 

لیمو

لیمو به‌دلیل مقدار بالای ویتامینC و آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی در تقویت سیستم ایمنی موثر است. البته آنتی‌بیوتیک و ضدویروس طبیعی نیز محسوب می‌شود. گرچه آب لیمو به‌عنوان چاشنی در انواع نوشیدنی، سالاد و غذا کاربرد دارد اما کالری پایین نیز دیگر مزیت برای حفظ تناسب اندام خواهد بود. 

 

سیب

سیب سرشار از فیبرهاست و عملکرد سیستم گوارش را تسهیل می‌کند. علاوه بر کالری پایین سیب که به حفظ تناسب اندام کمک می‌کند، احساس سیری پس از خوردن این میوه نیز تمایل به ریزه‌خوری را کاهش می‌دهد.

 

گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی مقدار فراوان ویتامین‌های E،C، بتاکاروتن و لیکوپن دارد. اشتراک همه این ترکیبات، تاثیر آنتی‌اکسیدانی این سبزی است. در کنار تمامی این فواید، گوجه‌فرنگی انرژی بسیار کمی نیز دارد.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع: deavita.fr

3 کار ممنوعه بعد از ساعت 5 عصر برای کاهش وزن! 

چرا عادت به خوردن غذاهای تند مفید است؟​​​
مهم‌‌ترین علائم کمبود منیزیوم؛ ضعف سیستم ایمنی بدن​​​