صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
سرانه 20 پزشک در ۱۰ هزار نفر جمعیت تا ۱۰ سال آینده

به گزارش سلامت، محمد رئیس‌زاده، در نامه‌ای به جامعه اورولوژی ایران، نوشت: «تلاش هیات مدیره را برای ارتقا علمی و عملی و اخلاقی اعضای جامعه اورولوژی ایران می‌ستایم و بر افزایش موثر و روز افزون این تلاش ارزشمند تاکید دارم.

 

در خصوص مسئله افزایش ظرفیت رشته پزشکی، تلاش‌های بسیار گسترده و موثر در عالی‌ترین سطوح مملکتی به صورت شبانه‌روزی انجام شد و نهایتاً طرح اولیه افزایش سالانه ۳ تا ۵ هزار نفری رای نیاورد و قرار شد سرانه ۱۳ پزشک در ۱۰ هزار نفر جمعیت تا ۱۰ سال آینده به ۲۰ در ۱۰ هزار برسد و کمیته‌ای مرکب از مجلس و وزارت بهداشت و دبیرخانه شورا عدد و سیر افزایش را مشخص کنند که با اعدادی که ما داریم با همین روند فعلی نتیجه فوق محقق خواهد شد. هرچند در عدد و رقم‌های موجود اختلافاتی وجود دارد.

 

در بحث تعرفه منطق ما قیمت واقعی برای خدمت واقعی است.

 

پس از آنکه در جلسه شورای عالی بیمه پیشنهاد سازمان نظام پزشکی ایران مورد قبول ترکیب ناعادلانه شورا قرار نگرفت بنده از امضای صورت جلسه امتناع کردم و در نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار اصلاح ترکیب شورا و عمل به قانون معطل مانده شدم.

 

پس از آن جلسات متعددی را با مسئولان سازمان برنامه و بودجه و مجلس برگزار کردیم که کماکان رایزنی‌های فشرده ادامه دارد و سازمان نظام پزشکی ایران قصد دارد طی نامه‌ای قیمت تمام شده خدمات را در سال آینده به هیات دولت ارسال نماید.

 

برای همه شما اساتید و همکاران تلاشگر در مسیر ارتقای علمی و خدمت به مردم، آرزوی موفقیت روز افزون دارم و بر تقویت کمیته اخلاق پزشکی جامعه اورولوژی ایران و فعالیت بیش از پیش آن اصرار می ورزم.»