صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
چگونه از پوست شکم در دوران بارداری و بعد از آن مراقبت کنیم؟

مراقبت گام به گام از پوست شکم  حین و بعد از بارداری اینگونه انجام دهید:


لایه‌برداری


اولین قدم تقریباً در هر روتین مراقبت از پوست این است که لایه برداری کنید تا از شر پوست مرده، کثیفی و تجمع باکتری خلاص شوید و یک بوم خالی برای تمام کارهای بعدی ایجاد کنید.


در مورد لایه‌برداری شکم، یک بار در هفته (حداکثر) کافی است. زیرا نمی‌خواهید بدن خود را بیش از حد لایه‌برداری کنید.


ایجاد رطوبت


پوست وقتی مرطوب است مواد را بیشتر جذب می‌کند، بنابراین ایجاد مقداری رطوبت طبیعی برای پوست شکم یک قدم عالی است. بعد از اینکه از حمام بیرون آمدید، از آب داغ خارج شوید، اما دوش را با گرم‌ترین دما ادامه دهید. باعث می‌شود مقداری بخار در حمام ایجاد شود که برای پوست شکم بسیار خوب است تا بتواند همه چیز را جذب کند.


کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که یک پارچه از جنس پنبه بردارید و آن را زیر آب بسیار داغ بگذارید و سپس روی شکم خود بمالید. 


پوست را آبرسانی کنید


تغذیه پوست شکم مهم است، با کرم یا روغن، زیرا می‌تواند خاصیت ارتجاعی و صافی پوست را افزایش دهد.


آبرسانی درون پوست با استفاده از محصولاتی که دارای مرطوب‌کننده‌ها هستند، مانند اسید هیالورونیک، که به آب متصل می‌شود و به پوست کمک می‌کند رطوبت آب را حفظ کند، بسیار عالی است. استفاده از مرطوب‌کننده‌ها، بلافاصله پس از بخار یا پارچه داغ بسیار مفید است.


همه آبرسانی را در آن حبس کنید


آخرین مرحله در یک روتین کامل مراقبت از پوست شکم، حبس کردن همه چیز و ایجاد پوستی انعطاف پذیر با یک مرطوب‌کننده انسدادی است. انسداد یک لایه محافظ روی سطح پوست ایجاد می‌کند تا هم تمام هیدراتاسیونی را که به تازگی اضافه کرده‌اید ببندد و هم از هدر رفتن رطوبت جلوگیری کند.


چه روغن باشد، یک کرم یا نرم‌کننده، می‌خواهید به دنبال لیپیدها و سرامیدها باشید و از هر چیزی که بر پایه آب باشد پرهیز کنید، زیرا مانع محافظتی یکسانی روی آن‌ها نمی‌شود..


مرطوب‌کننده را در دستان خود بگیرید و آن را روی شکم خود ماساژ دهید، تا جایی که ممکن است به سمت سینه‌ها، پایین تا باسن و از اطراف تا پشت بروید. 


ماسک 


در حالی که مراحل فوق کامل هستند، اگر واقعاً دوست دارید فراتر بروید، یک ماسک ورقه‌ای شکم را توصیه می‌شود. 


مترجم: نرگس قاسمی پناه

منبع: verywellfamily