صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
چگونه ابروهای پُر و شادابی داشته باشیم؟

در هر صورت ابروها همیشه به مرطوب‌سازی نیاز دارند، حتی اگر تقویت رشد آنها درحال حاضر هدف اصلی شما نباشد. ابروهای مرطوب‌شده و سالم، پُرتر و جوان‌تر به نظر می‌رسند و اگر مرطوب‌سازی آنها را به‌طور منظم انجام دهید، از ریزش و کم‌پشت شدن آنها در دهه‌های سنی بعدی جلوگیری می‌کنید. خوش‌بختانه با استفاده از مرطوب‌کننده‌های ساده هم می‌توانید به این هدف مهم دست پیدا کنید و ابروهای پُر و شادابی داشته باشید. 


چرا باید از مرطوب‌کننده برای ابروها استفاده کنیم؟ 


ابتدا به شما یادآوری می‌کنیم که موهای ابرو از نظر اجزای ساختاری با موهای سر یکسان هستند. بنابراین موهای ابرو نیز دقیقا مانند موهای سر باید به‌طور منظم شسته شوند و روندهای نرم‌سازی و مرطوب‌سازی برای آنها به‌درستی انجام بگیرد. فرایند شست‌وشو برای ابروها بسیار مهم است، خصوصا برای کسانی که از لوازم آرایشی مخصوص ابرو مانند مداد، پودر و... استفاده می‌کنند. این شست‌وشو باید با دقت و با ملایمت انجام شود تا ذرات لوازم آرایشی کاملا از بافت ابروها جدا شوند. 


بعضی افراد مرحله شست‌وشوی ابروها را به‌درستی انجام می‌دهند، اما مرطوب‌سازی آنها را فراموش می‌کنند. چنین کاری درست مثل این است که از شامپو برای شستن موهای سر استفاده کنید، اما هرگز از نرم‌کننده کمک نگیرید. همان‌طور که موهای سر (خصوصا موهای خشک) با چنین اشتباهی دچار خشکی و شکنندگی شدید می‌شوند، موهای ابرو هم در چنین شرایطی آسیب‌پذیر خواهند شد و به‌مرور زمان کم‌پشت می‌شوند. 


برای مرطوب‌سازی و نرم‌سازی ابروها و جبران مشکلات ذکرشده، می‌توانید از محصولات مرطوب‌کننده یا حتی کرم چشم کمک بگیرید. این کار به کمی صبر و حوصله نیاز دارد تا ذرات مرطوب‌کننده کاملا توسط موهای ابرو و پوست زیرین آنها جذب شوند. 


افراد بسیاری تصور می‌کنند که مراقبت از پوست صرفا برای پوست صورت یا نهایتا بعضی از قسمت‌های بدن است، اما واقعیت به ما نشان می‌دهد که موهای ابرو نیز به مراقبت مداوم و منظم نیاز دارند. 


هنگام استفاده از سرم ابرو یا محصولات مرطوب‌کننده همیشه سراغ گزینه‌هایی بروید که حاوی اسیدهای چرب، روغن‌های مرطوب‌کننده (مثل جوجوبا و اسکوالان) و سرامیدها هستند، زیرا این ترکیبات نام‌برده بهتر از دیگر ترکیبات به نرم‌سازی و تغذیه موهای ابرو کمک می‌کنند. به‌علاوه و با توجه به این‌که موهای ابرو نیز به‌واسطه تماس با رادیکال‌های آزاد دچار پیری می‌شوند، استفاده از مرطوب‌کننده‌های آنتی‌اکسیدانی به‌منظور جلوگیری از پیری بافت ابروها راهکار جبرانی مناسبی خواهد بود. 

 

ترجمه: ندا احمدلو

منبع: mindbodygreen


آیا داروی «روگین» به رشد بهتر ابروها کمک می‌کند؟

 هیلاری داف و اعتیاد در رنگ کردن ابروهایش

ترفندهایی برای جلوه بیشتر ابروها