صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
در هر فصل از میوه‌های همان فصل استفاده کنید!

از طرف دیگر، بعضی افراد در هر فصلی دنبال یک رژیم غذایی خاص می‌گردند که بتواند شرایط بهتری را برایشان رقم بزند. اما اگر بهترین راهکار برای داشتن این رژیم غذایی، استفاده از مواد غذایی فصلی و تازه باشد، آیا این اصل مهم را رعایت خواهید کرد؟ 

 

اهمیت میوه های تابستانی  

انواع مواد غذایی تابستانی سرشار از ویتامین‌ها، املاح و مواد مغذی ضروری هستند و استفاده از آنها در فصل اصلی رشدشان باعث می‌شود که حجم بیشتری از این مواد مغذی را همراه با کیفیت بالاتری دریافت کنید. فقط کافی‌ست به انواع سبزی‌های برگ سبز، انواع ملون‌ها (هندوانه، طالبی، خربزه و...)، انواع هلوها، ذرت، انبه و سبزی‌های تازه توجه کنید که در تابستان دسترس‌پذیر هستند. توجه داشته باشید که مصرف مواد غذایی خاصی که در خارج از فصل اصلی رشدشان به فروش می‌رسند،‌ خطر تماس با مواد شیمیایی و نگهدارنده را افزایش می‌دهد زیرا حفظ آنها بدون استفاده از این ترکیبات زیان‌بار ممکن نیست. در ادامه به چند مورد از بهترین و سالم‌ترین مواد غذایی تابستانی اشاره می‌کنیم.

 

انواع ملون‌ها (هندوانه، خربزه، طالبی و...) 

خنک‌ترین، آبدارترین و سالم‌ترین مواد غذایی تابستانی درواقع همین انواع ملون مانند هندوانه، خربزه، طالبی و... هستند. شما می‌توانید از ملون‌ها در انواع سالادها، دسرها، اسموتی‌ها، شیک‌ها و حتی سس‌ها استفاده کنید. این مواد غذایی جذاب برای گوارش مفید هستند،‌ به کاهش وزن کمک می‌کنند و نقش مثبتی هم در پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری‌ها و مشکلات مختلف مانند سرطان‌ها، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، سرماخوردگی و آنفلوآنزا دارند. 

 

انواع کدو 

شاید کدوها جزو مواد غذایی محبوب شما نباشند اما این سبزی خاص از بهترین گزینه‌ها برای کاهش وزن است. انواع کدو سرشار از کلسیم، منیزیم، فولات، ویتامین A و ویتامین C هستند و استفاده منظم از آنها می‌تواند نقش موثری در کنترل فشار خون بالا داشته باشد. حفظ سلامت قلب و تصفیه خون نیز از دیگر مزیت‌های مهم انواع کدو هستند. البته به یاد داشته باشید که مصرف کدو زمانی می‌تواند مفید و سالم باشد که از روش‌های مختلفی غیر از سرخ کردن برای طبخ آنها کمک بگیرید. 

 

انواع سبزی‌های تازه 

انواع سبزی‌های تازه مانند ریحان، نعناع، شاهی و... که در فصل تابستان به‌راحتی یافت می‌شوند، از بهترین گزینه‌های غذایی برای اضافه کردن به سالادها و ماست‌ها هستند. استفاده از آنها به‌عنوان تکمیل‌کننده وعده غذایی اصلی هم یکی از بهترین ترفندها برای ارتقای سلامتی رژیم غذایی است. 

 

آب هندوانه؛ نوشیدنی طلایی تابستان 

حدود 90 درصد از کل حجم هندوانه را آب تشکیل می‌دهد. بنابراین، استفاده از آب هندوانه می‌تواند به‌خوبی آب مورد نیاز بدن را تامین کند. آب هندوانه نه‌تنها برای تقویت گوارش مفید است بلکه معده را هم خنک نگه می‌دارد. مصرف این نوشیدنی طبیعی به‌صورت روزانه می‌تواند به محافظت از پوست در برابر استرس اکسیداتیو هم کمک کند و درنتیجه نقش مثبتی در مقابله با روندهای پیری پوست و روشن‌سازی پوست داشته باشد. 

 

ترجمه: ندا احمدلو

منبع: health

 مبتلایان به دیابت نوع 2 خیار بخورند!

بهترین دلایل برای گنجاندن ذرت در رژیم غذایی​​​
در تابستان بیشتر سیب‌زمینی بخورید!​​​