صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
به نوشیدنی‌های تابستانی عسل اضافه کنید!

عسل حاوی ترکیبات ضدعفونی‌کننده است و می‌تواند از بدن در برابر عوامل باکتریایی یا ویروسی در روزهای گرم سال محافظت کند. از دیگر خواص مصرف عسل در روزهای گرم سال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

 

یک آنتی‌بیوتیک طبیعی 

تحقیقات فراوانی ثابت کرده‌اند که عسل می‌تواند مانند یک آنتی‌بیوتیک طبیعی در بدن عمل کند. زمانی که عسل طبیعی مصرف می‌کنید، باعث ازبین‌رفتن آلودگی‌های میکروبی و باکتریایی در دستگاه گوارش می‌شوید، درحالی که این روند درنهایت بهبود عملکرد سیستم گوارشی را به همراه خواهد داشت. از این‌رو، به افرادی که دچار مشکلات یا زخم‌های گوارشی هستند، توصیه می‌شود که مصرف روزانه عسل را فراموش نکنند. 

 

پیشگیری از ابتلا به سندرم متابولیک

تحقیقات متعددی نشان داده‌اند که مصرف روزانه و منظم عسل طبیعی می‌تواند باعث افزایش چربی خوب خون (HDL)، کاهش چربی بد خون (LDL)، کمک به کنترل وزن، پیشگیری از ابتلا به مقاومت به انسولین و جلوگیری از افزایش فشار خون شود. بنابراین، افرادی که به مصرف روزانه عسل عادت دارند، کمتر با بیماری‌های متابولیک مانند افزایش فشار خون، چربی خون و قند خون مواجه می‌شوند و درنهایت سلامت قلبی‌ـ‌عروقی آنها تضمین خواهد شد. 

 

کمک به افزایش قدرت دفاعی بدن 

عسل سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است و مصرف آن می‌تواند باعث پیشگیری از آسیب‌دیدگی سلول‌ها و مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن شود. زمانی که عسل را به نوشیدنی‌های طبیعی اضافه می‌کنید، دریافت پلی‌فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها را افزایش می‌دهید، درحالی که همین روند می‌تواند به تقویت سیستم دفاعی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک کند. از طرف دیگر، فیتونوترینت‌ها یا مواد مغذی گیاهی عسل هم از طریق تقویت عملکرد سیستم دفاعی بدن می‌توانند از ابتلا به بیماری‌های عفونی و ویروسی در روزهای گرم سال پیشگیری کنند. 

 

کمک به رفع گلودرد 

اگر در این روزها به‌دلیل تماس مکرر با باد کولر دچار سوزش یا خارش گلو شده‌اید، با خیال راحت می‌توانید عسل را به نوشیدنی‌های روزانه تان اضافه کنید و مشکلات التهابی گلویتان را تسکین دهید. عسل حاوی ترکیبات التیام‌بخش است و به همین دلیل هم می‌تواند باعث بهبود شرایط گلو در افراد مبتلا به گلودرد یا سرفه خشک شود. 

 

ترجمه: ندا احمدلو

منبع: health

مصرف کلم را در دوران کرونا افزایش دهید 

مصرف ماهی‌های چرب در کاهش حملات میگرن تاثیر دارد!​​​
بی‌اشتهایی می‌تواند نشانه‌ای از کمبود روی باشد!​​​