صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
از مژه‌های مگنتی یا آهن‌ربایی چه می‌دانید؟

با وجود اینکه همچنان مژه مصنوعی انتخاب اول محسوب می‌شود اما اکثر خانم‌ها به دلیل حساسیت و عفونت ناشی از چسب مژه، از این محصول دل‌زده شده‌اند. خوشبختانه برای استفاده از مژه‌های مگنتی نیازی به چسب نیست بنابراین این محصولات زیبایی کم‌کم در حال تبدیل شدن به جایگزینی برای کاشت مژه و مژه مصنوعی هستند.

 

مژه مگنتی چیست؟


مژه‌های مگنتی دو ردیف مژه است که می‌تواند طبیعی یا مصنوعی باشد و از دو یا پنج آهن‌ربای مستطیلی تشکیل شده‌اند که به یک سطح مغناطیسی می‌چسبد. شما این امکان را دارید که بلندی، اندازه و حجم این مژه‌ها را انتخاب کنید. این مژه‌ها به راحتی روی هر چشمی با اندازه و فرم مختلف قابل استفاده است.

 

چگونه مژه مگنتی بگذاریم؟


گذاشتن مژه مگنتی کار سختی نیست و با کمی صبوری به راحتی نصب می‌شود. برای هر چشم دو ردیف مژه دارید که دارای آهنرباهای ریزی هستند. ابتدا ردیف بالایی را روی پلک بالا قرار دهید و زمانی که فیکس شد ردیف پایینی را به زیر آن بچسبانید، به‌طوری که مژه طبیعی خودتان بین دو مژه مگنتی قرار بگیرد. 

 

برای برداشتن این مژه نیز کافیست با دو انگشت به آرامی مژه‌ها را از هم جدا کنید و از روی مژه اصلی بردارید. می‌توانید مژه‌ها را چند بار دیگر استفاده کنید. البته ابزارهای نصب نیز برای فیکس کردن این مژه‌ها وجود دارند که کار قرار دادن مژه‌ها را ساده‌تر می‌کنند.

 

مزایای مژه‌های مگنتی

 

مژه‌های مگنتی نسبت به دیگر محصولات موجود در بازار از جمله مژه مصنوعی و اکستنشن مزایای بیشتری دارند:

 

1. چسب بی چسب

گذاشتن این نوع مژه نیازی به چسب ندارد. اکثر خانم‌ها نمی‌توانند به دلیل حساسیت یا آسیب‌های پوستی ناشی از چسب، مژه مصنوعی را تحمل کنند اما با این آهن‌رباهای ریز مشکلی ندارند.

 

2. به سادگی نصب و جدا می‌شوند

نصب و برداشتن مژه مصنوعی و اکستنشن به تکنیک و ابزارهای خاص نیازی دارند اما این نوع مژه‌ها به راحتی و با کمک انگشت‌ها به راحتی قابل نصب و جدا شدن هستند. تا جایی که برای استفاده از آنها نیازی به مراجعه به آرایشگاه ندارید.

 

3. مژه‌ها طبیعی‌تر به نظر می‌آیند

مژه‌های مصنوعی معمولا چشم‌ها را سنگین کرده و ظاهری مصنوعی به آنها می‌دهند. اما مژه مگنتی علاوه بر اینکه چشم‌ها را زیباتر می‌کند باعث سنگینی آنها نشده و ظاهری طبیعی‌تر دارد.

 

4. مژه‌های مگنتی ارزان‌قیمت هستند

مژه‌های مگنتی در مقایسه با اکستنشن و کاشت مژه ارازن‌تر و به‌صرفه‌تر هستند.

 

5. قابل استفاده مجدد 

شما می‌توانید از یک مژه مگنتی تا 20 مرتبه استفاده کنید.

 

این موارد را رعایت کنید:


با وجود اینکه استفاده از مژه‌های مگنتی باعث ایجاد ناراحتی‌های چشمی نمی‌شود اما با این حال باید حواستان به امکان عفونت چشم باشد. علاوه بر این استفاده درست از این محصولات باعث طولانی شدت عمر آنها می‌شود:


1. مژه‌ مگنتی خود را در اختیار فرد دیگری قرار ندهید و از مژه‌های دیگران نیز استفاده نکنید. اینکار امکان انتقال عفونت‌های چشمی مانند عفونت ملتحمه چشم را افزایش می‌دهد.

 

2. مژه‌ها را در یک قاب بسته و به دور از گرد و خاک و رطوبت نگهداری کنید.

 

3. بهتر است از لوازم آرایشی و ریمل بعد از قرار دادن مژه مگنتی استفاده کنید.

 

4. برای پیشگیری از بروز عفونت‌های چشمی، قبل از استفاده دست‌های خود را به خوبی بشویید.

 

5. بعد از استفاده حتما مژه‌ها را با «میسیلار واتر» بشویید تا باقیمانده لوازم آرایشی و پودر از آنها پاک شود.

 

6. در صورت بروز هر نوع عفونت چشمی از گذاشتن مژه‌های مگنتی خودداری کنید چون ممکن است باعث تشدید عفونت و تحریک چشم شود.

 

ترجمه: فاطمه مهدی‌پور

منبع: amelioretasante


 8 توصیه برای این‌که مژه‌هایتان بلندتر و زیباتر به نظر بیاید

7 ماده غذایی مفید برای کمک به رشد مژه‌ها
۶ ترفند مهم برای داشتن مژه‌های شگفت‌انگیز