صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
چرا بهتر است که روزانه ۱/۵ لیتر آب بنوشیم؟

همه ما می دانیم که توجه به تاثیرات نوشیدن منظم آب بر سلامت بدن می‌تواند اهمیت این توصیه را بیش‌ازپیش نشان دهد. اما 5 دلیل برای نوشیدن  ۱/۵ لیتر آب در روز وجود دارد که عبارتند از: 

 

1. تقویت عملکرد عضلات

نوشیدن منظم آب برای عضلات ضروری است زیرا 80% حجم آن از آب تشکیل شده‌ است. در چنین شرایطی از بروز آسیب‌ عضلات و تاندون‌ها، کشیدگی و گرفتگی عضلانی پیشگیری می‌شود. البته بهتر است ورزشکاران حرفه‌ای در زمان تمرین از نوشیدنی‌های مخصوص استفاده کنند تا علاوه بر تامین نیاز بدن به آب، سطح املاح بدن تنظیم شود.

 

2. حفظ سلامت پوست

تامین آب کافی بدن احتمال بروز ضایعات آکنه و التهاب پوست را کاهش می‌دهد. در واقع، رطوبت کافی بدن از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از سرما، باد و نور خورشید محافظت می‌کند. علاوه بر این، نوشیدن منظم آب به حفظ شادابی پوست کمک می‌کند و تیرگی اطراف چشم را کاهش می‌دهد.

 

3. بهبود عمکرد سیستم گوارش

دفع صحیح مواد زائد از سیستم گوارشی و کلیه‌ها وابسته به تامین آب بدن است. در چنین شرایطی، روده‌ها فعالیت بهتری دارند و از بروز یبوست پیشگیری می‌شود. همچنین، احتمال تشکیل رسوب در کلیه‌ها کمتر می‌شود و زمینه بروز عفونت مجاری ادارای نیز کاهش پیدا می کند.

 

4. تنظیم دمای درونی بدن

تعریق یکی از مهم‌ترین واکنش‌های بدن برای تنظیم دمای درونی است. این حالت در هوای گرم تشدید می‌شود و اگر آب به اندازه کافی دریافت نشود، بدن در معرض کم‌آبی خواهد بود که تب و بی‌حالی علائم هشدار آن هستند. بنابراین، نوشیدن منظم آب در هوای گرم حتما برای حفظ دمای درونی بدن در حد نرمال و پیشگیری از چنین آسیب‌هایی ضروری است.

 

5. کمک به کاهش وزن

بسیاری از اوقات علائم کمبود آب بدن شبیه گرسنگی بروز پیدا می‌کند. به‌همین دلیل، نوشیدن منظم آب احتمال ریزه‌خوری را کمتر می‌کند و مانع از افزایش وزن می‌شود. همچنین، بهبود عملکرد سیستم گوارشی نیز در چنین شرایطی به‌ برطرف ‌شدن یبوست و تورم شکم کمک می‌کند. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:TopSante.fr

شیرین‌کننده‌های مصنوعی به فلور روده‌ای آسیب می‌رساند! 

5 خوراکی برای کاهش وزن راحت تر​​​
6 نکته ای که پیش از شروع رژیم غذایی باید بدانید!​​​