صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
ترفندهایی برای رشد بهتر موها

امروز و در این مقاله با ماه همراه باشید تا نکاتی را برای داشتن موهایی بلند و سالم به شما بیاموزیم.


اسکراب مو


بله، اسکراب مو نیز همانند اسکراب پوست وجود دارد، حتی برای رشد بهتر موها نیز توصیه می‌شود اما مهمترین مزیت آن این است که به پوست سر کمک می‌کند تا از آلودگی‌ها پاکسازی و خلاص شود. این ماده باید قبل از شامپو زدن و روی موهای خیس مصرف گردد. سپس در ادامه کافی است پوست سر را ماساژ دهید تا رشد موها تحریک شود.

 

ماسک پودر شیکاکی


پودر شیکاکی به عنوان ماده‌ای که رشد موها را تحریک می‌کند، شناخته می‌شود. این پودر هندی غنی از ساپونین گیاهی است که به از بین بردن سبوم و تحریک پوست سر کمک می‌کند. برای استفاده از آن به‌عنوان ماسک، کافی است پودر را با کمی آب گرم مخلوط کنید تا ماده‌ای خمیری‌شکل به دست آید. 


در ادامه، مرطوب‌کننده‌هایی مانند عسل یا آلوئه‌ورا اضافه نمایید. مخلوط را از ریشه مو تا انتهای ساقه‌ها بمالید و بگذارید 1 یا 2 ساعت در زیر پلاستیک استراحت کند تا مجموعه پوست سر و موها گرم شود. در آخر، موها را به آرامی آب بکشید و در صورت نیاز، از نرم‌کننده نیز استفاده کنید.

 

لوسیون چای رزماری / چای سبز


رزماری پیاز مو را تقویت و مواد مغذی مورد نیاز آن‌ را تامین می‌کند. این ماده در مجموع نقش مهمی در رشد مجدد موها ایفا می‌کند. از طرف دیگر، چای از ایجادDHT (دی هیدروتستوسترون)، هورمونی که رشد مو را کند می‌سازد، جلوگیری می‌کند. بنابراین کافی است چای سبز و رزماری را دم کنید و هر روز یک بار محلول را روی ریشه موها اسپری نمایید. اگر احساس می‌کنید این لوسیون موهای شما را چرب می‌کند، هر سه روز یک‌بار از آن استفاده کنید.

 

آب زنجبیل


استفاده از آب زنجبیل روی پوست سر، جریان خون در سطح پیاز مو را تقویت می‌کند و درنهایت تقویت موها و به‌ویژه رشد مجدد آن‌ها تسریع می‌شود.


برای استفاده از زنجبیل، تنها به مخلوط‌کن یا آبمیوه‌گیری نیاز دارید. گزینه دیگر، فروشگاه‌های ارگانیک هستند که آب زنجبیل آماده را ارائه می‌دهند و شما می‌توانید آن را مستقیماً روی پوست سر بمالید. مخلوط را خط به خط بمالید و اجازه دهید به مدت یک ساعت استراحت کند. منظور از خط به خط این است که روی سر فرق باز کنید و هر بار که خط فرق جدید باز می‌کنید، روی آن از این ماده بمالید. ممکن است هنگام کار احساس سوزش داشته باشید، این طبیعی است، اما مراقب باشید که این ماده نباید پوست سر شما را بسوزاند. سرانجام شامپوی همیشگی خود را مصرف نمایید. این مخلوط را حداکثر 2 بار در هفته و حداکثر به مدت 2 یا 3 هفته استفاده کنید. 

 

روش وارونگی


بله، پایین آوردن سر می‌تواند رشد مو را تقویت کند! انجام این کار، بسیار ساده است. برای این منظور، روی تخت دراز بکشید و سر خود را در هوا و رو به پایین بگیرید تا جریان خون در پوست سر تحریک شود. برای فعال‌سازی گردش خون می‌توانید بی‌حرکت بمانید یا همزمان پوست سر را ماساژ دهید. بیشتر از 4 تا 5 دقیقه در این وضعیت نمانید. 


توصیه می‌شود این روش را 7 روز پشت سر هم تکرار کنید و بیشتر از یکبار در ماه ادامه ندهید. با این حال مراقب باشید، اگر مبتلا به فشارخون هستید، عفونت گوش دارید، از پارگی شبکیه یا مشکلات قلبی رنج می‌برید، به‌هیچ عنوان این روش را انتخاب نکنید.

 

سه روغن معجزه‌آسا: نارگیل، کرچک، خردل


ترکیب این سه روغن، دوپینگ تحریک پیاز مو و رشد مو محسوب می‌شود.


فقط کافیست تا این مخلوط سه‌گانه را قبل از شامپو، به ریشه موها بمالید و پوست را با نوک انگشتان خود به مدت چند دقیقه ماساژ دهید تا روغن به‌خوبی در پوست سر نفوذ کند. مخلوط روغن‌ها را به طول و انتهای ساقه موها بمالید. بگذارید به مدت 1 تا 3 ساعت بماند و سپس موهای خود را بشویید.

 

بالش ابریشمی


موهای سالم، سریع‌تر رشد می‌کنند بنابراین ، برای محافظت از آنها، این که گره نخورند و براق و درخشان باقی بمانند، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید انتخاب یک روبالشتی ابریشمی است. به لطف سطح فوق‌العاده نرم این روبالشتی، موها کم‌تر می‌شکنند و از وضعیت بهتری برخوردار خواهند بود.

 

کوتاهی موها


موها فقط در صورتی به‌خوبی رشد می‌کنند که سالم باشند. بنابراین برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی موها و رشد سریع آنها، توصیه می‌شود مرتباً موها را کوتاه کنید. برای این منظور فقط کافیست چند سانتی‌متر از آن‌‌ها را،‌ هر از گاهی کوتاه نمایید تا رشد خوب موها تضمین شود. 

 

انتخاب مکمل‌های غذایی


در حال حاضر، بسیاری از مکمل‌های غذایی، به‌ویژه به صورت کپسول یا صمغ، برای تقویت موها و بهبود رشد آن‌ها به بازار عرضه شده و می‌شوند. این مواد در کیفیت و درخشندگی موها نیز بسیار موثرند. بنابراین اگر در جستجوی راهی در جهت حفظ سلامت و رشد موهای خویش هستید، می‌توانید به این گزینه نیز بیاندیشید. 

 

ترجمه: عفت عباسیان

منبع: grazia.fr


3 راهکار ساده برای داشتن موهای طبیعی و زیبا در تابستان
5 نکته کلیدی برای مراقبت از موهای رنگ‌شده
چگونگی تغییرات مو در گذر عمر