صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
موهای‌تان را طبیعی تغذیه کنید

1. سالمون برای درخشش بیشتر

ماهی‌هایی مانند سالمون و ساردین سرشار از امگا-۳ هستند. امگا-۳ یک اسیدچرب ضروری است. یعنی بدن شما نمی‌تواند آن را بسازد، بنابراین باید آن را از غذا یا مکمل به دست بیاورید. درست است که بدن ما به امگا3 برای پیشگیری از بعضی بیماری‌ها نیاز دارد، اما موهای شما هم برای رشد و درخشش بیشتر به این اسیدچرب نیاز دارند و سالمون یکی از بهترین منابع برای تامین آن است.

2. ماست یونانی برای رشد بیشتر

ماست یونانی منبع خوب پروتئین است که یکی از مهم‌ترین درشت‌مغذی‌های مورد نیاز در بخش‌های ساختاری بدن است. علاوه بر این در ماست یونانی ترکیبی وجود دارد که به بهبود جریان خون در سر و رشد موها کمک می‌کند. این ترکیب ویتامین B5 یا همان پانتوتنیک اسید است که می‌تواند جلوی ریزش و نازک شدن موها را بگیرد. اگر به مو و پوست و ناخن‌هایتان اهمیت می‌دهید، به‌طور قطع نام این ویتامین را روی اغلب محصولات آرایشی و بهداشتی دیده‌اید.

3. اسفناج برای مبارزه با موهای شکننده

مانند اغلب سبزیجات برگ‌سبز تیره، اسفناج هم مملو از مواد مغذی شگفت‌انگیز است و مقدار زیادی ویتامین A به شکل بتاکاروتن، فولات، آهن و ویتامین C دارد. این ویتامین‌ها و املاح در کنار هم به شما کمک می‌کنند تا موهایی سالم داشته باشید. علاوه بر این رطوبت‌رسانی به موها را به بهترین شکل انجام می‌دهند تا دیگر شکننده نباشند و سریع خرد نشوند.

4. گواوا برای موهای نرم و مقاوم

گواوا که بعضی‌ها به آن زیتون محلی هم می‌گویند، یک میوه گرمسیری شیرین است با مقدار زیادی ویتامینC که از موهای شما در برابر خشک و شکننده‌شدن مراقبت می‌کند. یک فنجان گواوا چیزی حدود 377 میلی‌گرم ویتامینC دارد که 4 برابر بیشتر از کل مقدار ویتامینC مورد نیاز روزانه شماست!

5. گوشت‌های کم‌چرب برای مقاومت بیشتر

اگر به اندازه کافی پروتئین نخورید، موهایتان وارد فاز «استراحت» می‌شود، بنابراین رشد مو کاهش یافته و موهای قدیمی‌تر شروع به ریزش می‌کنند. برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن بهتر است از منابع کم‌چرب مثل مرغ و ماهی و سفیده تخم‌مرغ استفاده کنید تا چربی اشباع کمتری دریافت کنید.

6. سیب‌زمینی شیرین برای شادابی موها

موهای خشکی دارید که درخشش طبیعی‌شان را از دست داده‌اند؟ سیب‌زمینی شیرین همان چیزی است که موهایتان به آن نیاز دارد. سیب‌زمینی شیرین مملو از آنتی‌اکسیدانی به نام بتاکاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود. ویتامین A به از بین رفتن خشکی مو کمک کرده و غده‌های تولیدکننده چربی در سر را برای تولید سبوم بیشتر تحریک می‌کند. بتاکاروتن در سبزیجات با رنگ زرد و نارنجی مانند کدو حلوایی، انبه، آناناس و هویج به وفور یافت می‌شود.

7. دارچین برای بهبود خون‌رسانی

روی ماست، فرنی، غلات صبحانه یا حتی قهوه‌تان کمی دارچین بپاشید. دارچین باعث بهبود جریان خون در بدن می‌شود و خون، اکسیژن و مواد غذایی را به فولیکول‌های مو می‌رساند.

8. تخم‌مرغ برای رشد سریع‌تر

وقتی تخم‌مرغ می‌خورید، بخشی از نیازتان به آهن و پروتئین تامین می‌شود. از طرف دیگر پروتئین منبع خوب نوعی ویتامین B به نام بیوتین نیز هست که باعث تسریع رشد موها می‌شود. اگر این ویتامین به اندازه کافی به بدن نرسد، ریزش مو شروع می‌شود.

ترجمه: مستانه تابش
منبع: webmd