صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
طرز تهیه لیموناد ریحان؛ بهترین نوشیدنی تابستانی

یکی از بهترین و مغذی‌ترین نوشیدنی‌های تابستانی، لیموناد ریحان است که علاوه بر داشتن ارزش تغذیه‌ای بالا، عطر و طعم بسیار جذابی هم دارد. این نوشیدنی می‌تواند به‌عنوان میان‌وعده صبح، عصر و یا نوشیدنی مخصوص مهمانی‌های عصرانه مورد استفاده قرار بگیرد. 

 

مواد لازم برای 4 نفر 

 

طرز تهیه

برای تهیه این نوشیدنی جذاب تابستانی کافی‌ است تا تمام مواد لازم را داخل مخلوط‌کن بریزید و حدود 2 تا 3 دقیقه آنها را میکس کنید تا ریحان و تکه‌های یخ به‌خوبی خرد شوند و عسل هم داخل نوشیدنی حل شود. بعد از آماده شدن این نوشیدنی خنک می‌توانید آن را داخل لیوان‌های مناسب بریزید و سپس با تکه‌های یخ، حلقه‌های لیموترش تازه و چند برگ ریحان تازه تزئینش کنید. 

 

ارزش تغذیه‌ای 

تقریبا هر لیوان از این نوشیدنی خنک و معطر تابستانی حاوی 98 کیلوکالری انرژی، 27 گرم کربوهیدرات، 0.3 گرم فیبر، 376 واحد بین‌المللی ویتامین A، 21 میلی‌گرم ویتامین C، 15.5 میکروگرم فولات، 21 میلی‌گرم کلسیم، 9 میلی‌گرم منیزیم، 89 میلی‌گرم پتاسیم و 5.5 میلی‌گرم سدیم است. به همین دلیل هم مصرف این نوشیدنی می‌تواند به‌شدت التهابات بدنی را کاهش دهد و قدرت سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. 

این نوشیدنی جذاب به‌دلیل برخورداری از رایحه معطر ریحان باعث افزایش تمرکز و برطرف شدن احساس خستگی در طول روزهای گرم تابستانی می‌شود.

 

و اما خواص ریحان

اگر شما هم جزو طرفداران سبزی ریحان هستید، بهتر است بدانید که مصرف این سبزی به هر شکل ممکن می‌تواند باعث کاهش استرس شود. محققان بر این باورند که عطر دل‌انگیز ریحان از طریق اثرگذاری مستقیم بر مغز افراد، باعث کاهش استرس و حتی حس افسردگی می‌شود. از طرف دیگر، ریحان به‌دلیل داشتن فیبر غذایی فراوان می‌تواند باعث پیشگیری از افزایش فشار خون، چربی خون و قند خون شود. از این‌رو، افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی، دیابت یا فشار خون بالا را دارند، می‌توانند برای بهبود شرایط متابولیکی بدنشان مصرف یک تا دو وعده ریحان را در طول روز داشته باشند. بد نیست این نکته را هم بدانید که ریحان تازه، مقادیر قابل قبولی از منگنز، ویتامین C، A و K را هم در خود جای داده است. به همین دلیل هم مصرف روزانه ریحان می‌تواند، علاوه بر خوش‌بو کردن دهان و بدن، باعث بهبودی در عملکرد سیستم گوارشی و سیستم ایمنی شود. 

 

ترجمه: ندا احمدلو

منبع: eatingwell

در فصل تابستان بیشتر هندوانه بخورید! 

چرا نمی‌توان از خوردن چیپس دست برداشت؟​​​
جو دوسر و بهبود اضطراب روزهای کرونایی​​​