صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پارچه ای در دوره شیوع کرونا در آمریکا

موسسه گرین زبرا که حامی استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای بجای کیسه‌های پلاستیکی است، تاکید دارد در این دوره کیسه‌های پارچه‌ای را کنار گذاشته و بجای آن ازکیسه‌های قابل بازیافت کاغذی یا پلاستیکی استفاده کنید. به گفته محققان این مرکز از آنجا که کیسه‌های پارچه‌ای بعد از هر بار استفاده معمولا شسته نمی‌شوند و با سطوح مختلفی در تماسند، می‌توانند زمینه ساز انتقال ویروس باشند.

بررسی‌های انجام شده روی این کیسه‌ها نیز نشان داده است که اکثرا آلوده به انواع باکتری‌ها از جمله ای کولای هستند. متخصصان توصیه می‌کنند در هر شرایطی حتی زمانی که کروناویروس شایع نیست حتما بعد از استفاده از ساک‌های پارچه‌ای برای خرید آنها را کاملا با آب و صابون بشویید. این موضوع در رابطه با زمان همه گیری ویروس کرونا اهمیت بیشتری دارد. در حال حاضر، استفاده از این کیسه‌ها از آنجا که می‌تواند شیوع کرونا را بیشتر کرده و برای سلامت فروشنده و خریدار خطرناک باشد، در برخی ایالت‌های آمریکا ممنوع اعلام شده است اما در برخی دیگر به دلیل قوانین پیشین که بر اساس آن مشتریان باید با خود کیسه همراه داشته باشند و فروشگاه‌ها کیسه تولید نکنند، همچنان استفاده از کیسه های پارچه‌ای متداول است.

پس، توصیه نخست اینکه در دوره شیوع کرونا برای خرید از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده نکنید. کیسه‌های یک بار مصرف را انتخاب کنید تا بعد از خرید و خالی کردن اجناس بتوانید آنها را دور بیاندازید. اما اگر از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده می‌کنید حتما پس از بازگشت به خانه باید آن را با مواد شوینده و ضدعفونی کننده بشویید. به علاوه، بعد از هر بار خرید قبل از آنکه ساک را وارد ماشین یا خانه خود کنید محلول ضدعفونی کننده به آن اسپری کنید تا کاملا از ویروس پاک شود. اگر کیسه قابلیت شستن در ماشین لباسشویی را دارد آن را با آب و صابون بشویید و اگر می‌توانید از وایتکس استفاده کنید.

ترجمه: سمیه مقصودعلی
منبع: huffpost.com