صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
5 روش برای کنترل دیابت نوع 2 درحالیکه از خانه کار می‌کنید

وقتی میز کار شما در فاصله کمی از انبار آشپزخانه قرار دارد و غذاهای راحت در آن کمین شده است، خوردن میان‌وعده آسان است. یافتن انگیزه برای ورزش دشوارتر است زیرا کاناپه به معنای واقعی کلمه دفتر شما است.


 مبارزه واقعی است، اما شما می‌توانید دیابت خود را کنترل کرده و سطح گلوکز خود را کنترل کنید درحالیکه با چند تغییر ساده در سبک زندگی از خانه کار می‌کنید.


1. برنامه ریزی غذای اصلی


وقت گذاشتن در آخر هفته‌ها برای نه تنها برنامه‌ریزی کردن، بلکه آماده‌سازی وعده‌های غذایی خود برای هفته کاری آینده به شما کمک می‌کند حتی در روزهای شلوغ خود غذاهایی متعادل و مناسب برای قند خون را در بخش‌های کنترل وزن بخورید. 


یک روش بی‌عیب و نقص مانند زیر است. نیمی از بشقاب خود (یا ظرف آماده‌سازی غذا) را با سبزیجات غیر‌نشاسته ای مانند سبزی سالاد، کلم بروکلی، گل‌کلم یا لوبیا سبز پر کنید. یک چهارم آن را با منبع پروتئین بدون چربی شامل مرغ، بوقلمون یا لوبیا پر کنید. سپس بیش از یک چهارم با غذاهای نشاسته‌ای یا حبوبات اختصاص دهید- یا نشاسته را کاملاً کنار بگذارید و سبزیجات را دو برابر کنید.


2. توجه به وعده‌های غذایی خود


فقط آنچه می‌خورید مهم نیست، بلکه هنگام غذا خوردن نیز مهم است. لذت بردن از وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌ها در یک برنامه می‌تواند به ثابت نگه داشتن قند خون کمک کند. هدف شما جلوگیری از بالا و پایین آمدن سطح گلوکز است، بنابراین خوردن غذاهای مناسب هر سه تا چهار ساعت ممکن است باعث ثابت ماندن و همچنین تمرکز روی کار شود.


3. نظارت بر خود را ساده کنید


دستگاه قند خون (BGM) ابزاری مهم در کنترل دیابت نوع 2 است. دانستن اعداد و ارقام می‌تواند به شما بگوید که بدن شما چگونه به برخی از غذاها، ورزش و حتی استرس واکنش نشان می‌دهد.


 سپس می‌توانید از این اطلاعات برای ایجاد اصلاحات در رژیم غذایی یا تعیین زمان ایده‌آل برای وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌ها استفاده کنید. یک روش سریع و آسان است که می‌توانید از شرایط خود درک کنید و بدانید که آیا در مسیر درست حرکت می‌کنید یا خیر.


4. ورزش کنید


احتمالاً می‌دانید که ورزش می‌تواند به دیابت نوع 2 کمک کند. در یک بررسی اخیر مشخص شد که ورزش منظم می‌تواند تکیه به داروهای کنترل‌کننده قند و انسولین را کاهش دهد. و فعالیت بدنی می‌تواند به کاهش وزن کمک کرده و از عوارض مرتبط با دیابت مانند بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری کند.


اما وقتی دفتر شما خانه باشد، یافتن وقت و انگیزه می‌تواند مشکل باشد. دیابت کانادا حداقل 150 دقیقه ورزش متوسط تا شدید هفتگی را برای مبتلایان به دیابت نوع 2 پیشنهاد می‌کند و تحقیقات نشان می‌دهد باید ترکیبی از ورزش‌های قلبی عروقی و تمرینات قدرتی را داشته باشید.


 این مقدار به مدت 30 روز در روز 30 دقیقه است. اگر با یک برنامه کاری شلوغ بیش از حد دلهره‌آور است، آن را در سه روز 10 دقیقه در طول روز کاری خود قرار دهید. از پله‌ها بالا بروید، کمی در محله خود قدم بزنید.


5. بدانید چه موقع باید آن را خاموش کنید


وقتی بین کار و زندگی در خانه هیچ مرز مشخصی وجود نداشته باشد، آسان است که روز کاری شما تا زمان از کار افتادنتان افزایش یابد. اما دلیلی برای انجام آن در یک ساعت معقول وجود دارد: می‌تواند سطح قند خون شما را افزایش دهد. در حقیقت کسانی که الگوی خواب نامنظمی دارند، وزن بیشتری دارند، و سطح گلوکز خون افزایش می‌یابدو فشار خون بیشتری دارند نسبت به افرادی که خواب راحت‌تری دارند.


مترجم: نرگس قاسمی پناه

منبع: everydayhealth