صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
نوشابه و آبمیوه‌‌های شیرین حافظه نوجوانان را کاهش می‌دهند!

نتایج بررسی‌های آزمایشگاهی حاکی از آن بود که مصرف زیاد شکر باعث رشد باکتری‌های خاصی در فلور روده‌ای به‌نام پاراباکتروئیدها می‌شود. حال آنکه افزایش این باکتری‌ها بر هیپوکامپ مغز که مسئول یادگیری و حافظه است، تاثیر منفی دارد. 

 

البته برای حفظ سلامت نوجوانان حتما مراقب مصرف نوشیدنی‌های شیرین توسط آنها باشید و نوشابه، آبمیوه، لیموناد و هر نوع شربت که در هر 100 میلی‌گرم بیش از 9 گرم شکر دارند را به‌حداقل برسانید. براساس توصیه سازمان بهداشت جهانی، حداکثر مقدار توصیه‌شده شکر (چه طبیعی و چه صنعتی) در روز حداکثر 50 گرم است.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:Top Sante.fr

نوشیدن قهوه پیش از ورزش به کاهش چربی‌ها کمک می‌کند! 

بعد از تعطیلات خوراکی‌های سرشار از فیبر بخورید​​​
سبزیجات برگ‌دار در تقویت عضلات موثرند!​​​