صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
نوشیدن قهوه پیش از ورزش به کاهش چربی‌ها کمک می‌کند!

محققان برای اثبات فرضیه تاثیر قهوه بر چربی‌سوزی، وضعیت فعالیت جسمانی 15 مرد را در چندین مرحله و با فاصله یک هفته بررسی کردند. از آنها خواسته شد تا در یک مرحله تمرین های شان را ساعت 8 صبح و در مرحله دیگر ساعت 5 عصر انجام دهند. همچنین به گروهی از ورزشکاران نیز توصیه شد تا پیش از تمرین ها، یک فنجان قهوه بنوشند سپس محققان میزان چربی‌سوزی را در این افراد بررسی کردند. 

 

نتایج حاکی از آن بود که نوشیدن قهوه نیم‌ ساعت پیش از تمرین های ایروبیک، چربی‌سوزی را تسریع می‌کند. البته این تاثیر هنگام ورزش در بعدازظهر بارزتر است و محققان توصیه می‌کنند افرادی که قصد کاهش وزن دارند این زمان را در نظر بگیرند. نتایج این مطالعه در نشریه  Journal of the International Society of Sports Nutrition منتشر شد. 

 

البته گرچه قهوه بر چربی‌سوزی تاثیرگذار است اما نباید در مصرف آن افراط کرد. در واقع، بیش از 400 میلی‌گرم قهوه معادل 3 فنجان توصیه نمی‌شود. زیرا نوشیدن زیاد قهوه علاوه بر بروز اختلالات خواب، منجر به افزایش ضربان قلب و حتی سردرد می‌شود. دریافت بیش از حد کافئین در طولانی‌مدت هم خطر ابتلا به پرفشاری خون را افزایش می‌دهد. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:pourquoidocteur.fr

7 ترفند صرفه‌جویی آب در آشپزخانه، به مناسبت روز جهانی آب 

مصرف گوشت‌های فرآوری‌شده ابتلا به دمانس را افزایش می‌دهد!​​​
نوشابه‌های انرژی‌زا آسیب رسان هستند!​​​