صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
4 اسموتی‌ موز که به کاهش احتباس آب بدن کمک می کنند

پتاسیم ماده معدنی ضروری برای دفع مایعات اضافی از بدن است و به این دلیل توصیه به گنجاندن موز در رژیم غذایی است زیرا موز حدود 450 میلی‌‌گرم پتاسیم دارد. علاوه بر این، مصرف موز همراه با خوراکی‌هایی مانند اسفناج، دانه کتان و زنجبیل که خاصیت چربی‌سوزی دارند، به تحریک متابولیسم بدن کمک می‌کند. گلوکز، فروکتوز و ساکاروز موجود در موز نیز باعث تامین انرژی شده و از طرفی منبع غنی از ویتامین‌های A،B ،C ، E، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فسفر، گوگرد، آهن و سیلنیوم است. تمام این ریزمغذی‌ها در حفظ خاصیت ارتجاعی بافت‌ها و عضلات، تصفیه خون، پیشگیری از پرفشاری خون و هضم بهتر غذاها نقش دارند. در ادامه 4 مورد از اسموتی های موز که برای مقابله با احتباس آب توصیه می شوند را پیشنهاد کرده ایم که عبارتند از: 

 

1. اسموتی موز و دانه‌های کتان: مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی شامل 1 عدد موز، 1 لیوان آب پرتقال، 2 قاشق غذاخوری دانه کتان و 2 قاشق مرباخوری شیر است. 

 

2. اسموتی موز و توت‌فرنگی: مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی شامل 1 عدد موز، 1 فنجان توت‌فرنگی، کمی زنجبیل تازه، 1 قاشق غذاخوری عسل و نصف فنجان آب است.

 

3. اسموتی موز و اسفناج: مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی شامل 1 عدد موز، 200 گرم اسفناج تازه، نصف فنجان ماست کم‌چربی، 3/1 فنجان غلات صبحانه و 1 قاشق سوپخوری عسل است.

 

4. اسموتی موز و جودوسر: مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی شامل 1 عدد موز، 4/1 فنجان جودوسر پرک‌شده، 2/1 فنجان شیر بادام، 1 قاشق سوپخوری دانه چیا، کمی وانیل و دارچین و 1 فنجان آب است.

 

برای تهیه هر یک از اسموتی‌ها، مواد غذایی نامبرده را در مخلوط‌کن بریزید تا کاملا یکدست شود. بهتر است که این اسموتی ها را همراه صبحانه میل کنید زیرا هضم را بهبود می‌دهند، به دفع آب و مواد زائد بدن کمک می‌کنند، در تحریک متابولیسم نقش دارند و احساس سیری طولانی‌تری ایجاد می‌کنند که مانع از ریزه‌خوری می‌شود.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:Ameliore ta sante.fr

نارگیل؛ میوه انرژی‌زا و تقویت کننده برای ایمنی بدن 

بهترین خوراکی‌های ضدپیری​​​
7 خوراکی‌ که نمک فراوان دارند!​​​