صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
4 اصل صبحانه برای حفظ تناسب اندام

در این میان، ارتباط مستقیمی خوردن صبحانه با وزن دارد که توجه به 4 اصل مهم برای حفظ تناسب اندام ضروری است. این اصول عبارتند از: 

 

1. اختصاص وقت کافی

اختصاص 10 تا 15 دقیقه برای صرف صبحانه توصیه می‌شود زیرا صبحانه نیز مانند دیگر وعده‌های غذایی باید با آرامش میل شود تا هضم به‌درستی اتفاق بیفتد. صرف وقت کافی برای صبحانه باعث می‌شود تا پیام سیری به‌موقع به مغز برسد و تمایل به ریزه‌خوری تا زمان ناهار را کاهش می‌دهد. 

 

2. کامل بودن

در وعده صبحانه باید از غلات سبوس دار برای تامین انرژی استفاده کرد. لبنیات به‌عنوان منبع کلسیم و میوه برای تامین ویتامین‌ها لازم است. قهوه، چای یا شکلات داغ نیز نوشیدنی‌های مفید صبحگاهی هستند که در کنار احساس سرزندگی، تا حدی به جبران کمبود آب بدن طی چند ساعت خواب کمک می‌کنند.

 

3. پرهیز از خوراکی‌های خیلی شیرین

با اینکه شکر برای تامین انرژی روزانه لازم است اما مصرف زیاد خوراکی‌های شیرین توصیه نمی‌شود زیرا قند خون طی دو تا سه ساعت بعد به‌سرعت بالا می‌رود. بنابراین، در وعده صبحانه بهتر است از قندهای طبیعی و در حد متعادل استفاده کرد.

 

4. صرف شام سبک در روز قبل

شام ارتباط مستقیمی با صرف صبحانه کامل دارد. البته خوابیدن بدون صرف شام باعث احساس گرسنگی شدید در ساعات اول صبح می‌شود و معمولا خوراکی‌های آماده مانند بیسکوئیت و شکلات اولین انتخاب هستند. بنابراین، شام نباید خیلی سنگین باشد زیرا تمایلی به خوردن صبحانه باقی نمی‌ماند. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:TopSante.fr

زیره؛ از چربی‌سوزی تا تقویت ایمنی بدن 

4 دمنوش آرامش‌بخش برای روزهای قرنطینه​​​
6 باور غلط درباره شکلات تلخ​​​