صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
ترفندهای جالب کاهش وزن در روزهای قرنطینه

در ادامه این مطلب به ترفندهایی اشاره خواهیم کرد که در کنار رژیم غذایی و فعالیت بدنی در کاهش وزن موثر هستند. این ترفندها عبارتند از: 

 

اتوکشیدن لباس‌ها

با اینکه اتوکشیدن  باعث ظاهر بهتر لباس‌ها و از بین‌رفتن باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها سطح پارچه می شود اما جالب اینکه این فعالیت در کاهش وزن نیز نقش دارد! 45 دقیقه اتوکشیدن لباس‌ها باعث می‌شود تا 100 کیلوکالری را به راحتی از دست بدهید.

 

آشپزی در منزل

آشپزی در منزل نه‌تنها مزیت انتخاب موادغذایی سالم و بهداشتی را دارد، اوقات خوشی و دلچسبی را ایجاد می‌کند. اما علاوه بر اینها، فعالیت بدنی طی 40 دقیقه آشپزی به سوخت‌وساز کالری‌ها نیز کمک می‌کند. 

 

بالا و پایین‌رفتن از پله‌ها

یک راهکار کاهش وزن در زندگی آپارتمان‌نشینی، بالا و پایین‌رفتن از پله‌ها به‌عنوان فعالیت مداوم ورزشی است. البته نیازی به دویدن یا پریدن در پله‌ها نیست بلکه اگر هر بهانه‌ای را برای این کار مغتنم بدانید، تاثیر آن در کاهش وزن را نیز می‌بینید.

 

کتاب‌خواندن

مطالعه توصیه جدی برای بهبود عملکرد مغز است اما تاثیر آن در سلامت جسمانی را نیز نباید نادیده گرفت. جالب اینکه یک ساعت کتاب‌خواندن در روز موجب افزایش سوخت‌وساز به میزان 100 کیلوکالری می شود.

 

تمیزکردن شیشه‌ها

مسلما انجام فعالیت‌های منزل نوعی تحرک بدنی محسوب می‌شود و در کاهش وزن تاثیر دارد. یکی از کارهای جالب و موثر در این زمینه، تمیز کردن شیشه‌ها به‌مدت 30 دقیقه است.

 

خندیدن

هر دقیقه خندیدن موجب مصرف انرژی می شود. بنابراین، در روزهای قرنطینه از فیلم‌های طنز و بازی با خانواده برای ایجاد اوقات خوش و بهبود کمک بگیرید و 30 دقیقه خندیدن را برای صرف 100 کیلوکالری غنیمت بدانید.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:TopSante.fr

4 دمنوش آرامش‌بخش برای روزهای قرنطینه 

7 خوراکی‌ برای تقویت انرژی در زمستان کرونایی​​​
مصرف چه میزان از قند و شکر در طول روز مجاز است؟​​​