صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
4 دمنوش آرامش‌بخش برای روزهای قرنطینه

در ادامه این مطلب، به 4 مورد از دمنوش های آرامش بخش اشاره کرده ایم که عبارتند از: 

 

1. دمنوش سنبل‌الطیب

سنبل‌الطیب یکی از بهترین گیاهان آرامش‌بخش اعصاب است که برای افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند، توصیه می‌شود. این گیاه برای درمان افسردگی نیز کاربرد دارد. دمنوش آنرا می‌توان از برگ‌ها، ریشه یا مخلوط هر دو تهیه کرد. کافی است یک قاشق چایخوری از این گیاه را در یک فنجان آب جوش دم کرده و پس از 5 دقیقه میل کرد. البته نباید به‌طور مفرط و مداوم مصرف شود زیرا تاثیر سمی داشته و بهتر است فواصلی برای عدم‌مصرف آن در نظر بگیرید. 

 

2. دمنوش گل ساعتی 

دمنوش گل ساعتی برای مقابله با حالات عصبی کاربرد دارد که به‌خاطر ترکیبات قوی هرگز نباید همزمان با داروهای شیمیایی خواب‌آور مصرف شود. این گیاه همچنین اثرات تسکین‌دهنده درد دارد و حالات شادابی و نشاط ایجاد می‌کند که از همین‌رو برای بهبود افسردگی مفید است. تهیه این دمنوش شبیه دیگر دمنوش‌هاست و برای کودکان کمتر از 4 سال ممنوعیت مصرف دارد.

 

3. چای سبز

چای سبز یکی از مشهورترین دمنوش‌های‌ سالم است که به‌طور موثری باعث آرامش سیستم قلبی عروقی می‌شود. این دمنوش برای کنترل فشار خون عالی است و مانع از پرفشاری خون می‌شود. در صورت اضطراب و افزایش فشار خون بهتر است چای سبز یک تا دو  فنجان طی 3 روز میل شود.

 

4. دمنوش اسطوخودوس

اسطوخودوس علاوه بر تمدد اعصاب، به کنترل میگرن نیز کمک می‌کند. این گیاه عطر بسیار دلچسبی دارد و حاوی بیش از 150 ترکیب فعال است که برای سیستم عصبی بسیار مفید خواهد بود. بهترین روش تهیه این دمنوش، آن است که یک قاشق غذاخوری اسطوخودوس در یک فنجان آب جوش به‌مدت 20 دقیقه ریخته شده و پس از صاف ‌کردن نیز کمی عسل و آبلیمو به‌ آن افزوده شود. البته مصرف سه فنجان دمنوش طی یک هفته توصیه می‌شود اما باید یک هفته قطع شده و دوباره به مصرف برسد.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:Ameliore ta sante.fr

تربچه؛ منبع غنی ویتامین‌C که کمتر می‌شناسید!​​​
تضعیف سیستم ایمنی به¬خاطر مصرف زیاد نمک​​​
6 خوراکی‌ کاهش‌دهنده استرس در دوران کرونا​​​